W każdej firmie liczą się projekty, czyli zasoby i cele, jakie są jej udziałem. Bez projektów żaden biznes nie może się rozwijać, dlatego ważne jest, aby mądrze nimi zarządzać. Dobry system CRM oferuje dodatkowy moduł, dzięki któremu praca z projektami staje się prosta i przyjemna. Planowanie i kontrolowanie postępu danego projektu jest podstawą płynnej działalności firmy.
W czym dokładnie może pomóc ci taki moduł? Przede wszystkim możesz szybko reagować na nieprzewidziane sytuacje na różnych etapach projektu. Szczególnie jest to ważne, gdy w grę wchodzą duże pieniądze i ważny gracz biznesowy, którego można łatwo stracić. Zapobieżenie tym niebezpieczeństwom w zarodku gwarantuje sprawnie działający system CRM.
Wszystko zależy od rozmiaru projektu
Wiadomo – projekty są różne. Jedne wymagają większego zaangażowania dużej grupy ludzi i szczególnej uwagi, inne mniejszego. Jednak zawsze potrzebny jest porządek i spokój w podejmowaniu każdej decyzji, bo to ona może okazać się wiążąca dla rozwoju biznesu. Kluczem do wzrostu zysków i większej bazy kontrahentów może okazać się właśnie system CRM z modułem projektowym.
Zazwyczaj wszystko należy dokładnie rozpisać, aby dostęp do informacji o projekcie był przejrzysty i dostępny dla wszystkich pracowników w niego zaangażowanych. Dobre planowanie umożliwia rozpisanie zadania na części, dokładną analizę i skuteczne wyciąganie wniosków. W wielu przypadkach istnieje tez możliwość dodawania załączników do danego projektu.
Gdy projekt wymaga wysokiego stopnia organizacji…
Często do projektu włączana jest spora liczba osób, co sprawia, że ostrożność musi być jeszcze większa. Trzeba wszystko dokładnie rozpisać, zaplanować i przydzielić konkretne zadanie do danych osób. Sprawna i płynna komunikacja oraz powiadamianie współpracowników o aktualizacjach projektu powoduje, że wszystko jest zawsze pod kontrolą i łatwiej osiąga się wyznaczone cele.
Często istnieje potrzeba kierowania grupą osób zaangażowanych w dany projekt z miejsca oddalonego znacznie od firmy. Brak osoby prowadzącej projekt na miejscu nie musi wcale stwarzać problemów komunikacyjnych. Moduł dotyczący projektów w CRM-ie pozwala na kierowanie zespołem dzięki intuicyjnemu panelowi. Takie rozwiązanie pozwala wspólnie planować etapy i realizację poszczególnych zadań.
Gdy przydział zadań musi być jednoznaczny i jasny
Każdy pracownik zaangażowany w projekt, mający dostęp do bazy danych, archiwum informacji i powiadomień aktualizujących zadanie, wykonuje swoją pracę optymalnie. W wielu projektach przydział zadań musi być bardzo precyzyjny, skonkretyzowany, dopasowany do danej osoby. Często występuje konieczność powiązania danego klienta z konkretnym pracownikiem, co odpowiednio musi zostać zaznaczone w systemie.
W przypadku realizacji zadań bez systemu CRM, który by spinał w jedną całość podejmowane działania i ukierunkowywał na dalsze etapy pracy, powstałby spory chaos. Dokładne raportowanie i analityka, zaawansowane filtrowanie, grupowanie kontrahentów w oparciu o różne kryteria – to naprawdę cenne wytyczne, spinające projekt spójną klamrą.
Gdy projekt posiada konkretne ramy czasowe
Dzięki precyzyjnemu oznaczeniu odpowiedzialności i czasu na wykonanie zadania, nie ma mowy o żadnych opóźnieniach. Określenie statusu i terminu realizacji to podstawa w ważnych projektach. Co więcej, osoba koordynująca może sprawdzać przebieg realizacji działań danego pracownika, co jeszcze bardziej systematyzuje pracę i motywuje do działania. Stąd można wysnuć wniosek, że odpowiednio zoptymalizowany system CRM jest w stanie wydatnie pomóc w zarządzaniu projektami w każdej firmie.
Często projekty podzielone są na określone odcinki czasu kiedy np. wymagają wielu aktywności i przypisane są do większej liczy osób – pracowników i kontrahentów. Poszczególne osoby w firmie mają możliwość nie tylko wglądu, ale też rozdzielania zadań i ich zamykania w określonym czasie. To bardzo mocno organizuje pracę i przyspiesza podejmowania trafnych decyzji. Zarządzanie projektami z dobrą koncepcją CRM to czysta przyjemność.
System CRM z GonetCRM
Aplikacja CRM, którą my możemy ci zaoferować, jest intuicyjna i funkcjonalna, dzięki czemu bez problemu dopasujesz ją do swoich działań i profilu firmy. Wśród wielu ciekawych modułów, znajduje się m.in. zarządzanie informacjami o kontrahentach, historia relacji z klientem, praca zadaniowa, usprawnienie obiegu dokumentów w firmie, raporty i analizy, obsługa poczty e-mail oraz personalizacja. Oprócz tego znajdziesz też wiele przydatnych funkcji w modułach dodatkowych.