Jaki CRM dla małej firmy?

Każda firma dbająca o dobre relacje z klientami i dążąca do zoptymalizowania zysków ze sprzedaży, powinna zainwestować w dobrej jakości system CRM. Nawet w małym przedsiębiorstwie potrzeba dużego zaangażowania ze strony pracowników, aby zdobyć i utrzymać klienta. Trzeba wybrać więc dobry system, który pomoże gromadzić, przetwarzać dane i sugerować lukratywne rozwiązania.

System CRM dla małej firmy jest niezbędny do wprowadzenia ją na wyższy poziom działalności i generowania większych zysków. Stanie się to dzięki dopasowaniu systemu do potrzeb działalności i jej wewnętrznej struktury.

Wszystkie komórki działające na terenie firmy powinny być ze sobą mobilnie połączone i korzystać z jednej bazy danych, porządkującej precyzyjnie wszystkie ważne informacje, związane z kontrahentami i prowadzonymi projektami.

Mała firma - analiza

Mała firma też potrzebuje dobrego systemu

Nie tylko duża firma potrzebuje dobrego systemu CRM. Także małe przedsiębiorstwa muszą być prowadzone w sposób przejrzysty i precyzyjny. Każdy, nawet najmniejszy szczegół ma w tym przypadku sens, dlatego wdrożenie w struktury firmy systemu CRM to podstawa i wymierne korzyści.

Najważniejszy jest bank wiedzy, czyli dane o kontrahencie, np. adres, NIP, historia kontaktu oraz możliwość tworzenia własnych pól tekstowych, pomagających w dalszej współpracy z danym partnerem biznesowym.

Większość działań i procesów powinna być zautomatyzowana, w celu zminimalizowania nakładu pracy, a przede wszystkim czasu potrzebnego na budowanie relacji z klientami. To nie tak, że jedna lub dwie osoby są odpowiedzialne za tworzenie różnych strategii sprzedażowych, ale wiele osób, budujących wspólne dobro firmy poprzez wzajemną współpracę. Jednak będzie ona skuteczna tylko wtedy, gdy zaistnieje płynna komunikacja pomiędzy nimi.

szybka analiza biznesu

Na co należy zwrócić uwagę?

Stojąc przed zakupem programu CRM dla małej firmy, należy być bardzo czujnym. Nie wszystko to, co przedstawia się w samych superlatywach, gwarantuje płynną pracę. Na co więc zwracać uwagę? Przede wszystkim na to, czy baza danych działa tak, jak powinna – jest przejrzysta i zbiera najważniejsze informacje dotyczące relacji – klient-firma.

Trzeba też zwrócić uwagę na elastyczność systemu, czyli możliwość rozszerzenia jego funkcjonalności bez angażowania informatyków. Powinny być także dostępne okresowo aktualizacje, które nie wpłyną na aktualne personalizacje systemu.

Priorytetowo należy zwrócić uwagę na to czy i jak CRM łączy się z nowoczesnymi narzędziami biznesowymi. Media społecznościowe, live chaty, programy służące do zarządzania i obsługi klienta – to wszystko i wiele innych elementów powinno być zintegrowane w jedną spójną całość. Tylko wtedy komunikacja będzie przebiegała na najwyższym z możliwych poziomów.

 

Cechy dobrego systemu CRM

CRM to system, który ma różne oblicza. Wszytko zależy od jakiego dostawcy go pozyskasz i jakie funkcje oferuje. Dobry system CRM to taki, który ma dobrze i przejrzyście rozbudowaną bazę danych i grupuje najważniejsze informacje w jednym miejscu. Po drugie, musi być intuicyjny, nie wymagający dużego nakładu pracy i zaangażowania wielu osób, aby go wdrożyć w struktury firmy.

Analiza CRM

Najlepszy system CRM dla małej firmy daje możliwości integracji z urządzeniami mobilnymi. Dzięki temu, precyzyjnie i z każdego miejsca na ziemi połączysz się z bazą danych za pomocą smartfona czy tableta. Szczególnie ważne są możliwości dostosowania programu do danej firmy i jej potrzeb. Jego kompatybilność z profilem działalności danego podmiotu daje wymierne zyski finansowe i pomaga w codziennej pracy.

CRM dla małych firm – jakie funkcjonalności są niezbędne?

Oprócz integracji systemu z działalnością firmy, konieczne jest, aby CRM dawał możliwość ustalania własnych zadań, co znacznie uprawnia procesy komunikacyjne i biznesowe. Spotkanie z klientem, czy kolejna oferta sprzedażowa oraz tworzenie innych działalności to podstawa. Elementem dopełniającym te funkcje jest możliwość zapisywania przypomnień. Dzięki temu wszystkie ważne treści zostaną zarejestrowane i eksponowane w razie potrzeby.

Dobrze działający system, nawet w najmniejszej firmie, pozwala na ustawanie uprawnień dla konkretnych pracowników. Nie zawsze każdy powinien mieć dostęp do danej informacji, dlatego ustawienie zabezpieczeń pozwoli precyzyjnie zabezpieczyć dane i wprowadzi jeszcze większy porządek w strukturach komunikacji firmy.

test CRM

Analizuj i wyciągaj wnioski

Program CRM dla małej firmy pozwoli zarządzającemu, ale też jego pracownikom dokonywać słusznych wyborów dzięki dokładnej bazie danych. Wszystko w jednym miejscu: sugerowane rozwiązania, aktualizacje, wyświetlanie szans sprzedażowych i start – dzięki temu zawsze masz pod kontrolą każdą kampanie sprzedażową i możesz nią mądrze zarządzać.

One comment on “Jaki CRM dla małej firmy?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *