Customer Relationship Management – CRM – to system będący niezbędnym narzędziem dla firm z różnych sektorów. Bez wątpienia CRM idealnie nadaje się do wykorzystania w branży turystycznej, przede wszystkim w biurach podróży.
Dlaczego system CRM jest potrzebny w biurze podróży?
CRM to system, którego głównym celem jest zarządzanie relacjami z klientem. Dzięki rozwiązaniom CRM wspierane są również procesy działania firmy. Z uwagi na swoją specyfikę, każde biuro podróży zarządza bardzo dużymi ilościami danych i procesów niezbędnych do realizacji podstawowych działań. Kontakty z kontrahentami zagranicznymi, baza klientów, system rezerwacyjny, kanały komunikacji z klientem, ofertowanie i promocja – te wszystkie sfery wymagają sprawnego zarządzania.
Kluczowe w rozwijaniu firmy są relacje na linii firma-klient. Założenia filozofii CRM mające na celu budowanie, rozwijanie i utrzymywania najlepszych relacji klientem umożliwiają wypracowanie lojalność klienta wobec firmy. Wdrożenie systemu wprowadza w życie te koncepcje i umożliwia realny rozwój firmy na rynku bogatym w konkurencję.
Zarządzanie wieloma informacjami naraz
Biuro podróży przetwarza ogromne ilości danych. Informacje te są kluczowe w działaniu firmy, dlatego też powinny być właściwie zarządzane. Inwestując w system CRM dla biura podróży zapewnia się firmie doskonałe narzędzia zarządzające. Wybór odpowiednich modułów umożliwia płynne wykonywanie zadań. CRM pozwala na skuteczną administrację bazą danych na temat klientów. Oprogramowanie wynosi na zupełnie inny poziom zarządzanie systemem rezerwacyjnym. Bardzo ważne jest także zarządzanie korespondencją oraz kontaktem z klientami, co jest priorytetowe dla rozwiązań CRM.
Biura podróży to przede wszystkim realizacje szerokiej oferty. Wielozadaniowość jest więc niezbędna. Cały proces to zaawansowana logistyka. Przede wszystkim ważne jest przygotowanie odpowiedniej i zróżnicowanej oferty dedykowanej klientom. Przekazywanie danych szczegółowych na temat konkretnych propozycji ofertowych musi być wspomagane przez skuteczny system komunikacji. Kolejnym krokiem jest profesjonalny system rezerwacyjny. Ważne jest także właściwe prowadzenie rozliczeń oraz płatności, w tym tworzenie raportów dostarczających niezbędnych danych, na podstawie których oferta oraz działania firmy są ulepszane.
Wykorzystując system CRM w biurach podróży zyskuje się możliwość integracji wszystkich procesów zarządzania informacją. System CRM można bez problemu integrować z aplikacjami zewnętrznymi, jak na przykład tymi służącymi do rezerwacji, fakturowania i innymi. Przechowywane w systemie CRM dane będą wykorzystywane w obsłudze tych programów oraz analogicznie, system korzysta z informacji, którymi operuje się w danych aplikacjach. Jest to bardzo wygodne przy tworzeniu rezerwacji i obsłudze klientów, którzy korzystali już z usług biura. Dane rezerwacyjne uzupełniane są w szybki i wygodny sposób. CRM rejestruje i gromadzi dane na temat każdej rezerwacji oraz każdego klienta jednocześnie zarządzając całą rezerwacją, w tym procesami płatności (także w innych walutach).
Rozwiązania CRM dla biur podróży usprawniają działanie firmy. Wszystkie rezerwacje oraz dane znajdują się w jednym miejscu, dzięki czemu można mieć do nich natychmiastowy dostęp. System umożliwia profesjonalną obsługę całego procesu oraz tworzy kluczowe raporty. Wybierając CRM z obsługą mobilną, można korzystać z rozwiązań w dowolnym miejscu na świecie poprzez przeglądarkę internetową lub aplikację mobilną.
Historia kontaktów i przypomnienie o kontakcie
Budowanie dobrych relacji z klientem nie jest możliwe bez skutecznej komunikacji. Oprogramowanie CRM gromadzi niezbędne dane na temat klienta i jego rezerwacji. System wspomaga kontakt z klientami przypominając o konieczność komunikacji z klientem, czy nawet automatycznie przekazując mu niezbędne informacje, jak na przykład dane na temat złożonej rezerwacji, przypomnienia na temat podróży, natychmiastowe informowanie o zmianach godzin podróży itp.
Tego typu działania są niezbędne do kreowania wizerunku profesjonalnej agencji turystycznej. Warto również wspomnieć, że dane na temat każdego z klientów, uczestników rezerwacji oraz ich preferencji są importowane do systemu, w którym są przechowywane i gotowe do wykorzystania w odpowiednim momencie.
Pełna kontrola nad etapami zapytań
Właściwe zarządzanie informacjami umożliwia nie tylko tworzenie idealnej oferty, ale także wspomaga klienta w procesie poszukiwania produktu najbardziej dla niego odpowiedniego. Systemy CRM dostosowane do działalności biura podróży pozwalają na skuteczne zarządzanie zapytaniami. Klient uzyskuje adekwatne odpowiedzi do wprowadzonych zapytań, a możliwe jest to dzięki zaawansowanej bazie danych tworzonej i administrowanej przez rozwiązania CRM.
CRM dla biura podróży, a proces sprzedaży
Wspomniane tworzenie idealnej oferty zawdzięczać należy gromadzonym informacjom na temat klienta. Historia zapytań, wyborów oferty, zachowań oraz innych działań umożliwia systemom CRM na projektowanie ofert dedykowanych konkretnym klientom. Zaprojektowane oferty przekazywane są klientom poprzez różne kanały komunikacyjne (SMS, mailing itp.). Taka forma działań marketingowych skutecznie wspiera sprzedaż, a dedykowane oferty jednocześnie umacniają relacje firmy z klientem. System CRM dla biura podróży to niezwykle skuteczne wsparcie działań firmy.