CRM to skrót od Customer Relationship Management, czyli praktyki spójnego zarządzania wszelkimi relacjami firmy z każdym z jej klientów: od przesyłania ofert i odpowiedzi na zapytania, przez przyjmowanie i realizację zamówień po fakturowanie i dopilnowanie terminowej płatności.
To nic innego, jak znana od wieków dobra szkoła prowadzenia biznesu. Sprzęgnięta z możliwościami nowoczesnych systemów informatycznych i technologiami współdzielenia plików w chmurze, CRM może przemienić się w potężne koło zamachowe, które przyspieszy rozwój firmy i pozwoli w pełni wykorzystać drzemiący w niej potencjał.
Gdy dobre notatki nie wystarczą
Wszystkie wymienione wyżej czynności mieszczą się zazwyczaj w zakresie obowiązków działu handlowego firmy. Dobry przedstawiciel handlowy potrafi zatroszczyć się o każdego klienta z osobna. Pamięta, o której może się z nim skontaktować, wie, którą z nowych ofert można mu polecić, przechowuje w notatkach aktualne dane kontaktowe. Taki tradycyjny sposób prowadzenia biznesu wymaga od handlowca czy account managera doskonałej organizacji własnej pracy i zwykle opiera się co najmniej na systemie dobrze zorganizowanych prywatnych notatek i uporządkowanej skrzynce mailowej.
W miarę rozwoju firmy system taki nieuchronnie zaczyna niedomagać. Cóż na przykład zrobić z bazą klientów przedstawiciela handlowego, który postanowi odejść lub weźmie dłuższe zwolnienie, by jego zastępca nie był zmuszony odtwarzać tej wiedzy od podstaw? Jak uniknąć kosztownych pomyłek, jakie popełnić może w swojej pracy nowoprzyjęty handlowiec, który nie wie jeszcze, które z informacji o klientach mogą okazać się kluczowe i niezbędne? Jak wreszcie sprawić, by w codziennej pracy sporządzanie niezbędnych dla dokumentowania licznych drobnych transakcji dokumentów nie zabierało zbyt dużo cennego czasu?
Firmowy system CRM – jak to działa?
Najlepszą odpowiedzią na takie dylematy jest spójna i dobrze zorganizowana komputerowa baza danych o klientach umieszczona na zdalnym serwerze – czyli firmowy system CRM. Prowadzenie kartoteki klientów i poręcznego, uporządkowanego notatnika to jednak nie wszystko, co profesjonalny program do rejestrowania relacji klientami, taki jak GoNet CRM, potrafi.
Gdy raz znajdą się w nim dane klienta, będzie można łatwo z nich skorzystać przy tworzeniu i przeglądaniu korespondencji, a także generowaniu faktur, monitorowaniu przebiegu transakcji i planowaniu kolejnych działań za pomocą wbudowanego kalendarza. W każdej z tych czynności zgromadzona baza danych nie tylko pomaga, ale również każdą z nich pozwala zarejestrować.
Gdy po pewnym czasie nowy klient stanie się klientem stałym, analiza dotychczasowych zapisów złoży się na jego profil. Wystarczy kilka kliknięć, by dane te, dla jednego lub wielu klientów, przedstawić w formie poręcznego, przejrzystego raportu. Zautomatyzowana analiza wielu danych o klientach to cenne narzędzie w rękach firmowego marketingowca. Pozwoli ona łatwo i szybko ustalić, które towary kupowane są najchętniej i kim są ich nabywcy. Oszczędzając pracownikom żmudnego tworzenia raportów, GoNet CRM pozwoli na bieżąco śledzić pojawiające się trendy, a tym samym ułatwi i przyspieszy podejmowanie kluczowych decyzji.
Wszystkie ważne dane w jednym miejscu
GoNet CRM to narzędzie, które służyć może nie tylko do przechowywania i analizy danych o klientach. W zależności od wykupionych modułów, może również pomóc w zarządzaniu własną kadrą. Znajdziemy tu między innymi funkcje generowania listy obecności czy wniosku urlopowego. Dostępny da każdego pracownika w ramach firmowej sieci lub na urządzeniach mobilnych, odciąży firmowy sekretariat i pomoże w sprawnym zarządzaniu dynamicznie rozwijającą się firmą.
GoNet CRM to narzędzie tworzone od podstaw w Polsce, a więc doskonale dostosowane do wymogów naszego prawa i realiów polskiego biznesu. Jeśli tylko potrzebujemy jakiegokolwiek wsparcia technicznego, konsultacji firmy szybko udzielą nam pomocy i prześlą niezbędne materiały szkoleniowe. Stawiając na GoNet CRM, możemy być pewni, że wszystko, co potrzebne do dynamicznego rozwoju firmy, mamy w zasięgu ręki.