Klienci stanowią podstawę każdego biznesu, niezależnie od branży. Budowanie i utrzymywanie z nimi trwałych relacji pozwala na zrównoważony i bezpieczny rozwój, ponieważ przedsiębiorstwo co miesiąc notuje zysk, a nie straty.
Odpowiednie i umiejętne budowanie relacji z klientami nie jest wcale takie proste, jak może się wydawać. To właśnie dlatego nowoczesne narzędzia, jak systemy CRM, cieszą się dziś ogromną popularnością, jeśli chodzi o skuteczne budowanie i podtrzymywanie relacji z klientami. Jakie są najważniejsze funkcjonalności takiego systemu?
O co chodzi w Zarządzaniu Relacjami z Klientem?
Kiedy korzystasz z danej usługi lub kupujesz konkretny towar w jednym miejscu od dłuższego czasu, to oczekujesz specjalnego traktowania. Przecież jesteś stałym klientem. W małych firmach takie traktowanie stałych klientów nie wymaga szerokiego zbierania informacji i uwagi.
W przypadku większych firm i większej ilości klientów, skuteczne budowanie i zarządzanie relacjami z klientami bez odpowiednich narzędzi potrafi być nie tylko problematyczne, ale w skrajnych przypadkach wręcz niemożliwe. To właśnie z tego powodu systemy CRM cieszą się dziś tak dużym zainteresowaniem przedsiębiorców.
Czym jest system CRM?
System CRM można porównać do ogromnej książki, w której zapisane są newralgiczne informacje dotyczące klientów.
Różnica jednak polega na tym, że system CRM, w przeciwieństwie do książki, zapewnia błyskawiczny dostęp do kluczowych danych wszystkim osobom w systemie. Z ich pomocą handlowcy są w stanie tworzyć atrakcyjne oferty dla stałych klientów.
Więcej o tym czym jest CRM przeczytasz tutaj: https://www.gonetcrm.pl/crm
Dlaczego program CRM jest ważny dla firm?
Ponieważ umożliwia komponowanie ofert, które są idealnie dopasowane do poszczególnych klientów. Taki stopień personalizacji oferty sprawia, że klienci czują się docenieni za swoją lojalność konsumencką i trwale wiążą się z daną firmą. Dzięki systemom CRM oferta dla stałego klienta ma określoną marżę, której handlowiec nie może przekroczyć.
Kto powinien zainwestować w CRM?
W CRM powinien zainwestować każdy przedsiębiorca, bez względu na wielkość firmy. Jest to narzędzie, które zdecydowanie usprawnia codzienne zarządzanie relacjami z klientem.
System CRM przyda się zarówno dużej korporacji, jak i małej firmie posiadającej tylko 2-3 handlowców. Z tego też powodu jest to rozwiązanie maksymalnie elastyczne.
Najnowsze systemy CRM – jakie oferują możliwości?
Podstawą systemu CRM są jego funkcjonalności. Poniżej krótko opisujemy najważniejsze z nich, aby nakreślić, jak kompleksowym rozwiązaniem jest CRM.
- Zarządzanie informacjami o kliencie – dostęp do kluczowych informacji o kliencie pozwala na tworzenie spersonalizowanych ofert. Klient czuje, że jest traktowany w wyjątkowy sposób, co bezpośrednio przekłada się na relację pomiędzy nim a firmą.
- Zarządzanie szansami sprzedażowymi i ofertowaniem – możliwość zarządzania ofertowaniem oraz szansami sprzedażowymi z jednego miejsca ułatwia i usprawnia codzienną pracę.
- Funkcje wspierające kontakt z klientem (mailing, kontakty telefoniczne) – istotne szczegóły dotyczące kontaktu z klientem są dostępne dzięki kilku kliknięciom. Handlowcy są w stanie budować trwałą relację z kontrahentami.
- Planowanie i koordynacja pracy, zarządzanie projektami – holistyczne zarządzanie i koordynacja pracy to podstawa dobrego planowania. System CRM wprowadza maksymalny porządek.
- Moduł generowania raportów – możliwość generowania raportów przyspiesza codzienną pracę i daje większą ilość informacji do analizy.
- Integracja z innymi systemami (np. ERP, obieg dokumentów, itp.) – system CRM z powodzeniem może być zintegrowany z innymi cyfrowymi narzędziami i systemami takimi jak np. ERP. Dzięki temu tworzy się jeden spójny ekosystem zapewniający szybki przepływ danych.
- Przejrzysty interfejs użytkownika (łatwość obsługi) – intuicyjny interfejs użytkownika to łatwość obsługi. Z systemu CRM mogą korzystać nawet te osoby, które wcześniej nie miały do czynienia z takimi cyfrowymi narzędziami.
Na co zwrócić uwagę wybierając system CRM?
Przy wyborze systemu CRM należy wziąć pod uwagę liczbę pracowników obsługiwanych przez system, zakres działań oraz poszczególne funkcjonalności.
Taki system powinien być idealnie dopasowany do przedsiębiorstwa, aby spełniał wszystkie wymagania nie tylko handlowców, ale również kadry zarządzającej.
Podsumowanie
System CRM jest holistycznym narzędziem zapewniającym firmie skuteczną budowę oraz zarządzanie relacjami z klientem.
CRM to także tworzenie ofert, zarządzanie projektami, koordynacja pracy oraz generowanie raportów. Jest to narzędzie, z którym codzienna praca z klientami jest zdecydowanie ułatwiona.
Jeżeli poszukujesz takiego rozwiązania, nasz system CRM na pewno sprosta wszystkim Twoim wymaganiom. Możliwość wyboru poszczególnych funkcjonalności systemu pozwala na precyzyjną konfigurację dostosowaną do potrzeb Twojej firmy.
Warto dodać, że CRM GoNet posiada także 30-dniową wersję demonstracyjną, dzięki czemu można bardzo dokładnie zapoznać się z działaniem naszego systemu.