Klasyczne ogłoszenia o pracę oraz trzymanie dokumentów w segregatorach nie jest już tak popularne, jak jeszcze kilka lat temu. Elektroniczną formę ogłoszeń oraz aplikacji stosuje się w świecie HR od kliku lat. Specjaliści podkreślają, że tego rodzaju forma zaczyna być przedawniona.
Przechowywanie plików na komputerach nie jest już takie skuteczne. Pamiętajmy, iż nigdy nie mieliśmy 100 procentowej gwarancji. Zatem należy zadać podstawowe pytanie: jakie rozwiązania hr są odpowiednie dla obecnego użytkownika tego rodzaju dokumentacji, jak i również: na jakie systemy hr powinniśmy postawić.
Wymagania stawiane przez branżę dotyczące systemu
Stosowanie całego procesu rekrutacji w jednym narzędziu to obecnie przymusowa podstawa pracy z systemem do rekrutacji. Przed podjęciem decyzji o wyborze dostawcy powinniśmy sprawdzić czy dostępne funkcje w jego narzędziu pozwolą na całkowite oraz kompletne przeprowadzenie wspomnianej czynności.
Należy sprawdzić czy system pozwala na przygotowanie ogłoszenia o pracy, publikację w wybranych miejscach, komunikacje z kandydatami, zbieranie oraz selekcję aplikacji, a także raportowanie efektów przeprowadzonych procesów.
Zarządzanie procesem rekrutacyjnym
Pamiętaj, że obecnie system do rekrutacji ma służyć do segregowania aplikacji oceny kandydatów. Poza tym ma on spełniać funkcje doskonałego komunikatora, kalendarza, agregatora danych, jak i również kalkulatora mierników w jednym. Zatem współcześni pracownicy powinni znać takie terminy jak: hr crm, hr crm czy oprogramowanie hr.
Coraz częściej zdarza się, że firmy nie planują zapotrzebowania na kadry, nie mają opisów stanowisk oraz nie tworzą profili poszukiwanych kandydatów.
W teorii udaje im się w ten sposób zaoszczędzić trochę czasu. Jednak nie idzie to w parze z praktyką, gdyż zatrudnia się przypadkowe osoby oraz zachodzi przymusowość przeprowadzania następnych rekrutacji, by znaleźć stosownych pracowników. Zatem nie zaoszczędzi się czasu oraz zasobów.
Korzyści wdrożenia systemu CRM w dziale HR
Podstawową korzyścią z wdrożenia systemu CRM w dziale HR jest przede wszystkim usprawnienie procesu obsługi klienta. Firmy posiadające poprawnie zbudowaną oraz stale aktualizowaną bazę danych oraz wiedzę o kliencie określana jest źródłem danych o wartości biznesowej.
Znajduje zastosowanie w dwóch sytuacjach: czas niezbędny na uświadomienie współpracownika o wszystkich robionych projektach lub obecnym etapie relacji z danymi klientami, pracownik może wykorzystać na realizowanie powierzonych mu zadań.
Po drugie: całkowita informacja o kliencie jest łatwiejsze dla pracownika, gdyż przy paru kliknięciach jest on w stanie sprawdzić, kiedy ostatnio się z nim kontaktował.
Następną korzyścią staje się eliminacja dublowania klientów w sytuacji rozbudowanego działu handlowego, gdzie każdy pracownik rozliczony jest z ilości pozyskanych nowych klientów oraz zawartych umów jest duże ryzyko dublowania czynności, które skierowane są do klientów.
Kolejnymi atutami są: dostęp do systemu z dowolnego komputera podłączonego do internetu, dokładna analiza efektywności przez kadrę zarządzającą oraz utrata pracownika i danych.