Co to jest CRM i dlaczego warto go mieć?

GoNet - Wygląd CRM

Jeżeli wierzyć prognozom, do 2017 światowy rynek CRM będzie wart aż 37 bilionów dolarów. To robi wrażenie, szczególnie w czasach, gdy ponad 80% konsumentów wybiera zakupy online, a więc posiadanie takiego oprogramowania staje się koniecznością.

Czym jest CRM?

Co to są systemy CRM? Ten skrót pochodzi od anglojęzycznego zwrotu Customer Relationship Management, co oznacza po prostu zarządzanie relacjami z klientem. Ta nazwa określa systemy, które za pomocą zebranych w jednym miejscu informacji na temat klientów pozwalają na utrzymanie znacznie bardziej efektywnych biznesowo relacji z nimi.
Jakiego rodzaju informacje przechowywane są w systemach CRM? Zakres może być naprawdę szeroki i w zasadzie mogą tam się znaleźć wszystkie szczegóły, jakie klient kiedykolwiek przekazał danej firmie. Od prostych informacji w rodzaju danych teleadresowych czy hobby klienta, aż po preferencje zakupowe danej osoby.

Impulsem do stworzenia oprogramowania typu CRM stała się rosnąca popularność filozofii głoszącej, iż inwestycja w długotrwałe relacje z klientem przyniesie znacznie większy zysk niż jednorazowa sprzedaż. Rzeczywiście, nawet nie będąc ekonomistą trudno nie zauważyć, że w dzisiejszych czasach bardzo trudno jest utrzymać lojalność klientów. Niezależnie od branży, rynek jest przesycony propozycjami różnych firm, a zdobycie prawdziwej przewagi konkurencyjnej nie zawsze jest możliwe.

Dziś często nie wystarczy oferowanie wysokiej jakości produktów/usług bądź, odwrotnie, szalenie niskich cen, by utrzymać klienta. Nader często okazuje się, że konkurencja ma znacznie ciekawszą koncepcję na temat tego jak sprawić, by klienci wybrali właśnie tą inną ofertę. Z tego powodu, warto postawić na bardziej nietuzinkowe sposoby przyciągnięcia klienta – zaoferować mu obsługę/produkty niejako “szytę na miarę”.

CRM w firmie – dlaczego warto?

Wiedząc czym są systemy CRM oraz znając podstawowe założenia stojące za ich stworzeniem warto zastanowić się, czy inwestycja w takie rozwiązanie rzeczywiście sprawdzi się w Twojej firmie. Oto kilka powodów dlaczego warto postawić na zakup tego typu rozwiązań.

GoNet - Wygląd CRM
Wygląd systemu CRM GoNet

Reklama dopasowana do klienta

W XXI wieku panuje tak ogromny przesyt reklamami, że skuteczność przeciętnego spotu promocyjnego emitowanego do niewłaściwej grupy docelowej jest praktycznie zerowa. Jednocześnie, koszty tego rodzaju przedsięwzięcia potrafią być naprawdę wysokie, pomimo braku zwrotu z takiej inwestycji. Nie oznacza to jednak, że na współczesnego człowieka reklama już nie działa – wręcz przeciwnie! Problem leży jednak w dopasowaniu treści przekazu do oczekiwań klienta, co znacznie ułatwią dane zebrane w CRM.

 

Poprawa harmonogramu pracy 

To bardzo istotna korzyść z punktu widzenia handlowca. Posiadając dostęp do systemu CRM, pracownik firmy w kilka sekund będzie w stanie odnaleźć większość informacji na temat klienta. Nie od dziś wiadomo, że im więcej pieniędzy zostawia dany klient, tym bardziej opłaca się traktowanie go w specjalny sposób – zastosowanie CRM pozwoli handlowcom w firmie na określenie kluczowych klientów oraz opracowanie specjalnej strategii postępowania z nimi.

 

Łatwa kontrola działań promocyjnych

Większość systemów CRM wyposażona jest w bardzo szczegółowe algorytmy pozwalające na raportowanie zdarzeń w firmie. Zebranie danych o klientach i ich decyzjach zakupowych umożliwia znacznie łatwiejszą analizę skuteczności poszczególnych czynności. Użytkownik systemu CRM jest w stanie w ciągu kilku minut znaleźć niezbędne do określenia skuteczności dotychczasowej strategii.

Systemy CRM mają jeszcze więcej zalet, o których można poczytać choćby tutaj: http://gonetcrm.pl/

Podsumowanie

Zastosowanie systemu CRM to doskonały sposób na poprawę skuteczności działań marketingowych. Warto jednak powierzyć jego implementację fachowcom – da to pewność poprawnego ustawienia oprogramowania, co w konsekwencji może podwyższyć zyski nawet o kilkadziesiąt procent!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *