Celem głównym systemu CRM jest zarządzanie relacjami z klientem oraz wsparcie procesów działania jednostki, w której wprowadzone zostają rozwiązania CRM. Modułowa konstrukcja oprogramowania umożliwia precyzyjne dopasowanie go do potrzeb danej firmy. System CRM wykorzystują zarówno największe na rynku firmy, jak i mali przedsiębiorcy. Funkcjonalności CRM sprawdzą się także w placówkach edukacyjnych. CRM dla szkół przeniesie zarządzanie jednostką na wyższy poziom.
W jakich szkołach sprawdzi się system CRM?
Uważa się, że procesy zachodzące w szkołach są poniekąd analogiczne do tych zachodzących w dużych firmach. Nowoczesne szkoły, kierując się celem usprawnienia działalności, korzystają z rozwiązań, jakie daje im technologia. System CRM wprowadzony do szkoły pozwala na wielopoziomowe i kompletne zarządzanie informacją, dlatego też tego typu oprogramowanie sprawdzi się w każdej szkole.
Warto jeszcze wspomnieć, że CRM idealnie nadaje się do placówek edukacyjnych, których działanie podlega płatnościom, dlatego też jest to idealny system zarządzania szkołą językową czy każdą inną szkołą prywatną. Szkoły pobierające czesne nie różnią się praktycznie niczym od firm, gdyż są to jednostki sprzedające produkt, jakim jest dany kurs czy inna oferta edukacyjna. Wtedy też wyjątkowo należy zadbać o skuteczny marketing oraz relacje z klientem, do czego właśnie został stworzony system CRM.
Kalendarz wydarzeń, monitoring obecności i planowanie zajęć
System CRM tworzy zaawansowaną bazę danych, która umożliwia wielopoziomowe zarządzanie informacjami w jednym miejscu. W bazie znajdują się dane na temat ucznia i historia jego edukacji. Otwarta forma umożliwia wprowadzanie informacji na temat każdego z uczniów, jego edukacji oraz uwag. Rozwiązania CRM pozwalają na prowadzenie różnorodnych zadań ewidencyjnych, jak na przykład elektroniczna lista obecności.
Program daje możliwość także stworzenia kalendarza wydarzeń czy planu zajęć. Informacje na temat planu, zmiany w zajęciach lub innych zdarzeń przekazywane są zainteresowanym systemowo. Zarządzanie pracą gwarantowane przez oprogramowanie CRM pozwala uniknąć nieporozumień, a co za tym idzie zwiększa skuteczność prowadzonych działań. System efektywnej administracji buduje dobry wizerunek danej placówki, przez co umacnia nie tylko relacje pomiędzy uczniami a jednostką, ale także swoją pozycję na rynku edukacyjnym.
Powiadomienia i przypomnienia dla całych grup
Nieobecności nauczycieli czy zmiany sal to przykłady częstych w szkołach nagłych zdarzeń, dlatego też ważny jest sprawdzony i sprawny system informowania uczniów oraz pracowników. Baza danych CRM gromadzi szereg danych na temat kadry oraz uczniów, w tym dane kontaktowe. W przypadku zachodzących zmian, informacja natychmiast przekazywana jest zainteresowanym. Cenne są również przypomnienia, przykładowo o wydarzeniu, czy terminie zbliżającego się egzaminu lub następnej płatności. Taki wariant komunikacji zapewniają rozwiązania CRM.
Skuteczna komunikacja to fundament doskonałych relacji z uczniami – klientami placówki edukacyjnej, nie wspominając o komunikacji wewnątrz zespołu pracowniczego, która umożliwia skuteczne działanie szkoły.
Łatwy dostęp dla wszystkich pracowników
Informacja to kluczowy element zarządzania szkołą. Baza danych tworzona i administrowana przez system CRM daje nieograniczone możliwości. Każdy z pracowników szkoły posiada łatwy dostęp do danych zawartych w bazie.
Systemy CRM są intuicyjne i bardzo proste w obsłudze, nawet najbardziej zaawansowanych procesów. Warto również wspomnieć, że administrator systemu może przydzielać dostęp do informacji w taki sposób, żeby dany pracownik mógł korzystać z tych danych, które rzeczywiście są mu niezbędne do pracy. Każdy z pracowników uzyskuje unikalne dane logowania do konta, któremu przydzielony jest konkretny zakres dostępu do danych.
Rozliczenia i płatności w jednym miejscu
Wykorzystanie CRM to także usprawnienie procesów płatności i rozliczenia. Rozwiązania CRM minimalizują tworzenie dokumentacji papierowej, a co za tym idzie większość formalności można załatwić drogą elektroniczną, co klienci cenią sobie coraz bardziej. CRM umożliwia rejestracje oraz wykonywanie płatności przez internet. CRM to system zarządzania szkołą, który docenią zarówno pracownicy jednostki, jak i uczniowie.