Prowadzenie własnej działalności gospodarczej w dzisiejszych czasach to ciężki kawałek chleba. Natłok codziennych obowiązków, sprawy księgowo-kadrowe, które nieustannie trzeba mieć na oku, odpowiednia reklama oraz potrzeba podtrzymywania dobrej relacji z klientami – spraw nad którymi trzeba mieć kontrolę jest naprawdę sporo.
Bardzo pomocny jest w takiej chwili specjalny system CRM – warto korzystać z zalet tego oprogramowania, zarówno w małej firmie “raczkującej” w branży, jak i przedsiębiorstwie z dużą ilością pomyślnie zrealizowanych projektów w tle. System CRM to większa wydajność, funkcjonalność przedsiębiorstwa – to wreszcie doskonała organizacja w całej strukturze firmowej. O głównych atutach oprogramowania CRM opowiemy poniżej.
Popraw relację z Klientem
Dzisiejszy odbiorca towarów i usług jest bardzo wymagający. Wie czego chce. Zwraca uwagę nie tylko na jakość usługi, ale też kompetencje obsługi. Konkurencja nie śpi – w każdej chwili nasz kontrahent może podziękować nam za współpracę i odejść do innej firmy – ma do tego prawo.
Dobra relacja z klientem to podstawa. Odbiorcę naszych usług musimy traktować jako partnera, odpowiadać na jego potrzeby i oczekiwania.
Przy okazji każdej nowej kampanii warto wprowadzić metodę lejku sprzedażowego. Musimy zasłużyć na zaufanie klienta, powiedzieć jak najwięcej o sobie, usprawnić wszystkie kanały kontaktu z kontrahentem.
Aplikacje CRM umożliwiają budowanie i podtrzymywanie relacji z klientem. Poszczególne funkcje programu pozwalają na rejestrowanie poszczególnych integracji, rozmów. W systemie w odpowiedniej kolejności możemy przechowywać mięðzy innymi informacje o:
- dotychczasowych i nadchodzących spotkaniach,
- datach i treści e- maili, smsów
- ustaleniach telefonicznych.
Specjalny system GoNet CRM pozwala na automatyzację przepływających komunikatów i wiadomości do klientów i pracowników firmy. Aplikacja przechowuje dane o poszczególnych rozmowach z klientem – począwszy od zakresu rozmowy, aż po informacje o tym, który pracownik kontaktował się z kontrahentem.
Zwiększ wyniki sprzedażowe
CRM w praktyce zwiększa wyniki sprzedaży. Funkcje programu pozwalają zarządzać całym procesem, a co za tym idzie generować pozytywne wyniki. System CRM pomaga w przeprowadzeniu kompleksowej kampanii reklamowej “od A do Z”. Od momentu wystawienia produktu, aż po finalizację transakcji.
System CRM usprawnia i przyspiesza płatności, daje szansę na automatyzację całego procesu. Warto zaznaczyć, że CRM gwarantuje personalizację wszystkich czynności – możemy dostosować go tak, aby spełniał oczekiwania osoby obsługującej, a także odpowiadał na cechy charakterystyczne poszczególnej kampanii lub modelu funkcjonowania przedsiębiorstwa.
Generuj profesjonalne i precyzyjne raporty
Doskonała organizacja pracy w firmie to podstawa. Raporty i analizy – odpowiednie przechowywanie i prezentowanie danych pomaga w relacjach z klientami, wspiera działania sprzedażowe, wreszcie pozwala unikać błędów podczas codziennego funkcjonowania firmy.
Raportowanie pracy w CRM to komfort i wygoda. Raporty mogą dotyczyć pracy zespołu lub efektywności poszczególnych działań. Za pomocą posegregowanych odpowiednio raportów możemy między innymi tworzyć listę stałych handlowców, którzy współpracują z firmą. mieć dostęp do bazy klientów, z którymi od dłuższego czasu nie było kontaktu.
Dane możemy grupować i układać według dowolnych kryteriów – tworzyć analizy tygodniowe, miesięczne, roczne.
Popraw komunikację wewnątrz firmy
System CRM usprawnia kontakt z klientami oraz ten wewnątrzfirmowy. Funkcje programu pozwalają na sprawne zarządzanie przestrzenią księgowo-kadrową oraz swobodne przekazywanie dokumentacji firmowej między pracownikami. Obieg dokumentacji jeszcze nigdy nie był taki prosty.
Pracownicy firmy mają stały dostęp do wzorów umów, raportów – mogą komunikować się ze sobą w czasie rzeczywistym poprzez komunikatory, synchronizację poczty e-mail.
Podkreśl wartość pracy grupowej
Najnowsze statystyki i analizy rynku pracy potwierdzają – firmy opierające swoje działanie na efektywnej pracy grupowej i przyjaznej atmosferze pracy to owocne realizację wszystkich projektów.
To większy prestiż i szacunek w oczach klientów. To wreszcie, a może przede wszystkim efektywniejsza praca – dobre zarządzanie projektami przyspiesza ich realizację.
Każdy w grupie jest za coś odpowiedzialny i wie co robić. Aplikacje CRM pozwalają na tworzenie zadań, ich profesjonalny, szczegółowy opis, tworzenie harmonogramu prac i przydzielenie poszczególnych zadań pracownikom, raportowanie czasu pracy, określanie i weryfikację stanu wykonania zadania oraz przypomnienie o nadchodzącym lub nie do końca zrealizowanym zadaniu poprzez dowolnie wybrany kanał komunikacyjny.
System CRM to sprawne funkcjonowanie przedsiębiorstwa, bez względu na profil działania i wielkość firmy. To wsparcie przy realizacji projektów, planowaniu sprzedaży.
Aplikacja CRM zapewnia doskonałą organizację pracy w firmie – usprawnia kontakt z klientem i wewnątrz firmy. Zainwestuj w dobry system CRM i wpływaj na sukces swojego biznesu.