Nawiązanie i utrzymanie dobrej relacji z klientem ma ogromny wpływ na sukces każdej firmy. Klienci oczekują szybkiej, profesjonalnej obsługi na każdym etapie współpracy. Budowanie długofalowych relacji to jedno z kluczowych zadań przedsiębiorstw, do którego coraz częściej wykorzystywany jest CRM. Optymalnie dostosowany do potrzeb przedsiębiorstwa system CRM może usprawnić obieg danych, pomóc ulepszyć oferowane usługi, a w efekcie zwiększyć zyski i przewagę konkurencyjną.
Zastosowanie GoNet CRM pozwala przede wszystkim zrozumieć wartości, jakimi kierują się klienci. Dzięki temu możliwe jest budowanie z nimi trwałych relacji. Implementacja oprogramowania CRM w przedsiębiorstwie niesie ze sobą więcej korzyści, które zwiększają sprzedaż, a tym samym dochód przedsiębiorstwa.
Pełne dane o kliencie
W bazie CRM zapisywane są wszystkie istotne dane o kliencie, takie jak dane teleadresowe, dane rejestrowe w postaci numeru NIP i REGON oraz inne informacje dotyczące na przykład statusu czy branży. Oprócz tego oprogramowanie pozwala gromadzić bardzo wiele adnotacji niezbędnych do efektywnego zarządzania relacjami z klientami. Zapisywana jest pełna historia kontaktów, uwzględniająca również próby nawiązania współpracy, podpisanie umowy oraz wykaz kupionych produktów. Zestawienie zawiera daty oraz dane pracowników wykonujących poszczególne operacje.
CRM umożliwia dodawanie notatek i komentarzy ze spotkań oraz rozmów telefonicznych przeprowadzonych z klientem. Wykorzystanie takiego rozwiązania pozwala dostosować sposób komunikacji do konkretnego klienta. Pomaga też uniknąć ewentualnych problemów, jakie pojawiły się podczas poprzednich kontaktów z klientem. Ma to ogromne znaczenie na przykład w Call Center, gdzie pracownicy kontaktują się z wieloma podmiotami, przejmując zlecenia od innych konsultantów. Szczegółowa historia relacji z klientem usprawnia dalszą komunikację. To cenne źródło informacji, dzięki któremu relacja może być personalizowana.
CRM jest elastycznym systemem dopuszczającym opcję tworzenia dodatkowych pól, w których można przechowywać informacje o kliencie. Poprzez konfigurację niestandardowych rozwiązań, system dopasowywany jest do indywidualnych potrzeb danego przedsiębiorstwa.
Dużym atutem systemu CRM jest przejrzysta prezentacja danych klienta oraz wygodne opcje ich wyszukiwania. W ten sposób każdy użytkownik bez trudu odnajdzie niezbędne informacje oraz pogrupuje klientów według określonych kryteriów, na przykład statusu, adresu bądź daty ostatnio realizowanego kontaktu.
Obsługa klienta i uporządkowanie procedur sprzedażowych
Sprawna i bezproblemowa obsługa klienta wymaga skutecznego systemu, w którym będą gromadzone wszystkie kluczowe dane. CRM ułatwia zarówno nawiązanie kontaktu z klientem, jak też poprawia efektywność obsługi. Zastosowanie tego rozwiązania pozwala uniknąć dublowania działań.
Wygodny dostęp do aktualnych informacjach dotyczących klientów usprawnia proces obsługi oraz komunikację wewnątrz firmy, co ma niebagatelne znaczenie w procesie budowania relacji z klientami.
Wdrożenie GoNet CRM umożliwia identyfikację potrzeb klientów oraz tworzenie sprecyzowanych kampanii reklamowych. W efekcie działania marketingowe są bardziej skuteczne, a budżety wykorzystywane są w bardziej efektywny sposób.
Wykorzystanie oprogramowania CRM pozwala zautomatyzować i skoordynować procesy sprzedażowe. W ten sposób możliwe jest tworzenie planów sprzedażowych oraz wyznaczanie celów dla poszczególnych pracowników oraz działów. W ten sposób precyzyjnie określa się mechanizmy premiowe zwiększając motywację pracowników.
Odpowiednia organizacja obsługi klientów przekłada się ponadto na skrócenie cyklu sprzedaży, co doprowadza jednocześnie do jej wzrostu. System CRM optymalizuje procesy i działania na każdym etapie sprzedaży, dzięki czemu poprawia wyniki, zwiększa skuteczność działań oraz zadowolenie klientów.
Obsługa potransakcyjna
Pozyskanie klienta jest bardzo drogim procesem, dlatego utrzymanie go jest niezwykle istotne. Klient nie zdecyduje się na odejście do konkurencji, jeśli będzie zadowolony z usług oraz obsługi, również tej po dokonaniu zakupu.
Zastosowanie systemu CRM umożliwia planowanie działań także po zakończonej sprzedaży. Można umieścić w harmonogramie kontakt się z klientem, aby sprawdzić, czy jest zadowolony z produktu bądź usługi. Jeśli okaże się, że oczekiwania klienta nie zostały spełnione, należy szybko wdrożyć procedury reklamacyjne, aby uniknąć straty klienta na rzecz konkurencji.
Zadowolony klient będzie skłonny zdecydować się na kolejny zakup. CRM ułatwi dobór oferty oraz przypomni o konieczności skontaktowania się z klientem w określonym czasie.
Warto pamiętać, że nawiązanie kontaktu po przeprowadzonej transakcji i wykazanie zainteresowania jest odbierane jako wyraz troski i zaangażowania firmy, co bardzo korzystanie wpływa na budowanie relacji z klientem.
Korzyści z profesjonalnej obsługi klienta dzięki CRM
Profesjonalna obsługa klienta jest kluczowym czynnikiem wpływającym na osiągnięcie przewagi konkurencyjnej. CRM ułatwia działania i organizację wielu procesów w każdej firmie, umożliwiając nawiązanie kontaktu z klientem oraz budowanie z nim długofalowych relacji.
Klienci darzą większym zaufaniem firmę dbającą o relacje na każdym etapie współpracy oraz znającą ich potrzeby. Odwzajemniają się lojalnością wobec marki.
Kliknij w grafikę, aby wypróbować demo systemu!
Oprogramowanie CRM daje szerokie możliwości zastosowania, niezależnie od wielkości przedsiębiorstwa. Pomaga usprawnić przepływ informacji i dokumentów oraz dostęp do aktualnych danych dotyczących sprzedaży i działań marketingowych. Ułatwia także pracę wewnątrz firmy.
Zastosowanie GoNet CRM przynosi wymierne korzyści, zarówno dla klientów, jak i pracowników. Odpowiedzią na pytanie o to, w jaki sposób budować długotrwałe relacje z klientami, jest wdrożenie zoptymalizowanego oprogramowania GoNet CRM.