Branża e-commerce to przestrzeń biznesu, której rozwój jest oszałamiający. Decydując się na założenie firmy oferującej sprzedaż internetową trzeba liczyć się z potencjalną sporą liczbą klientów, których trzeba będzie obsługiwać. Obsługa ta wymaga doskonałej strategii i sprawnego kontaktu na linii sklep internetowy-klient. Do tych zadań idealnie nadaje się system CRM.
Głównym celem systemu CRM jest budowanie oraz utrzymywanie dobrych relacji z klientami. Faktem jest, iż czasem pozyskanie nowego klienta jest zarazem czasochłonne oraz kosztowne, dlatego też lojalność klientów kreowana poprzez dobry kontakt oraz satysfakcję z zakupowanych towarów jest kluczowa. Zadowoleni klienci są reklamą samą w sobie, a ich stałe korzystanie z oferty sklepu internetowego pozwala notować coraz większe zyski. System CRM to, poza utrzymywaniem dobrych relacji z klientami, cały zestaw przydatnych narzędzi, które świetnie sprawdzą się w zarządzaniu firmą na rynku e-commerce.
CRM – pełna kontrola
System CRM jest otwartą platformą, która bez problemu może być dostosowana do wymagań klienta. Podstawowym zadaniem CRMów jest budowanie i utrzymywaniu dobrego kontaktu z klientami. Dodatkowo system CRM wdrożony w działanie firmy usprawni zarządzanie wszystkimi procesami.
Dlaczego warto wykorzystywać system CRM w prowadzeniu sklepu internetowego? Za pośrednictwem systemu CRM gromadzone są szczegółowe dane dotyczące klientów, ich zachowań w sieci, historii zakupów. Na podstawie analizy tych danych system CRM pomaga na przygotowanie odpowiedniej i satysfakcjonującej oferty dla klientów. Zabieg ten pomoże osiągnąć zadowolenie klienta.
Niezwykle istotnym elementem w funkcjonowaniu dobrego sklepu internetowego jest kontakt klienta ze sprzedawcą. System CRM pozwala w usprawnieniu przepływu informacji poprzez generowane przypomnienia (e-mail, sms) oraz automatyzację korespondencji. Dzięki CRM nie umknął sprzedawcy żadne wiadomości od klienta.
CRM usprawnia także zarządzanie procesami przygotowywania ofert, zapytaniami oraz zleceniami. Z wykorzystaniem CRM sprzedawca bezproblemowo zarządza całym asortymentem sklepu, magazynem oraz wysyłanym towarem. Dodatkowo CRM posiada szereg funkcjonalnych udogodnień pozwalających na obsługę księgową (np. fakturowanie).
Baza danych systemu CRM gromadzi cenne informacje, analizuje sprzedaż. Dostarcza dane na temat popytu na konkretny towar oraz informuje sprzedawcę o zachowaniach klienta. Z systemem CRM, na postawie zgromadzonych danych, tworzone są cenne raporty pozwalające na podejmowanie kolejnych efektywnych działań w branży.
Satysfakcja klienta
System CRM to zaawansowane oprogramowanie, które pomoże ukierunkować firmę na potrzeby klienta. Analizując pozyskane przez system dane sprzedawca posiada dostęp do informacji na temat zapotrzebowania, prognozuje rynek i może stworzyć odpowiednią ofertę dostosowaną do wymagań każdego klienta. Do tego system CRM dokonuje segmentacji klientów na podstawie ich wyborów, przez co oferta skierowana do konkretnej grupy odbiorców może być jeszcze dokładniej dopasowana. Przygotowanie odpowiedniej propozycji, doskonały kontakt oraz jakość sprzedawanych towarów prowadzą do sukcesu sklepu internetowego.
Wypróbuj CRM dla e-commerce
CRM to idealne rozwiązanie dla sklepów internetowych. Firma GoNet oferuje bezpłatną wersję DEMO swojego zaawansowanego systemu CRM. Poprzez wypełnienie formularza na stronie http://www.gonetcrm.pl/demo, można wypróbować możliwości tego bezcennego narzędzia w branży e-commerce.