CRM w mikroprzedsiębiorstwach

Mikroprzedsiębiorstwo CRM

Jak wiemy sektor małych i średnich firm w naszym kraju powszechnie wykorzystuje rozwiązania informatyczne szczególnie w przypadku gospodarki magazynowej oraz fakturowania. Mimo to po bardziej wyspecjalizowane narzędzia takie jak CRM sięga już dużo mniej przedsiębiorców.

Czy słusznie? Czy naprawdę fakt, że firma jest mała i ma tylko 2 handlowców to powód aby rezygnować z dobrej obsługi klientów których już pozyskała?

Jak wiemy do podstawowych zadań każdego systemu CRM należy usprawnienie procesu sprzedaży i obsługi klienta od momentu jego pozyskania aż do jego obsługi posprzedażowej. Dodatkowo dzięki stosowaniu systemów klasy CRM każdy z użytkowników systemu ma dostęp do informacji o kliencie, jego zakupach, zamówieniach, upodobaniach czy historii relacji.

Dobry CRM to baza pełnej wiedzy o kontrahencie dla każdego kto ma do niej dostęp. Jeżeli firma ma dwóch handlowców a jeden właśnie przejdzie do konkurencji to firma korzystająca z CRM nie straci 50% swoich klientów, gdyż cała wiedza pozostanie w CRM a nie tylko w głowie handlowca.

Mimo tych korzyści płynących tylko z podstawowych zadań systemu CRM wiele mikroprzedsiębiorstw odkłada w czasie wdrożenie systemu CRM uważając tą inwestycję za zbyt kosztowną. To jeden z mitów, który panuje w sektorze MŚP od lat.

A czasy się zmieniają. Dziś wiele rozwiązań można w sposób łatwy dostosować do potrzeb konkretnych przedsiębiorstw bazując na gotowych rozwiązaniach, które są dużo tańsze niż pisanie nowego systemu pod potrzeby firmy. Systemy takie można kupić już za kilkaset złotych, a ich dostosowanie do potrzeb nie kosztuje więcej niż 30% wartości licencji.

Dodatkowo system instalowany w firmie nie generuje żadnych dodatkowych miesięcznych kosztów związanych czy to z abonamentowym licencjonowaniem czy też kosztami wynajęcia przestrzeni w chmurze. W rozrachunku rocznym okazuje się więc być tańszy nie wspominając nawet o rozliczeniu kilkuletnim.

Inwestycja w gotowy system CRM dla firm, który jednak można elastycznie dostosować do potrzeb firmy przynosi nawet najmniejszym firmom wiele korzyści. Od skrócenia cyklu sprzedaży, zmniejszeniu koszów administracyjnych do polepszenia relacji z klientami i tego że Ci chętnie do nas wracają. Dodatkowo poprzez wbudowane analizy i raporty można sprawdzić skuteczność działań mając pełen podgląd na działania firmy. Jednak tylko około 15% firm z sektora MŚP świadomie korzysta z systemu CRM. One już teraz mają sporą przewagę. Czy i Ty chcesz dać się przez nie wyprzedzić?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *