System CRM dla twojej firmy

CRM dla twojej firmy

Firma, która nie stara się stale zdobywać nowych klientów, wcale nie jest skazana na porażkę. Według praw rządzących biznesem to utrzymanie obecnych kontrahentów rokuje lepiej niż przemiał sezonowych klientów zainteresowanych jedną usługą. Dlatego zarządzanie firmą w oparciu o system CRM, obecnie nie ma sobie równych w budowaniu długofalowych relacji ze świadomym i przywiązanym do marki konsumentem. Jak wygląda taki system na przykładzie doświadczonej w branży IT firmy KiM Group?

Biznes budowany na złożonej strukturze kontaktu

Wszechobecny rozwój – w głównej mierze technologiczny – umożliwia nam kontaktowanie się w zupełnie nowy sposób. Tradycyjne wysyłanie listów na papierze uległo elektronicznej skrzynce e-mail, a wiadomości tekstowe na portalach społecznościowych rywalizują z SMS-em. Do tego dochodzą wbudowane na stronach WWW formularze kontaktowe i programy do rozmów audio-wideo. Posiadanie tych wszystkich informacji kontaktowych to pierwsza z cnót dobrej obsługi klienta.

Drugą jest gromadzenie historii rozmów, wiadomości tekstowych i wszelkich notatek odręcznych, które można przenieść do komputera, zachowując je w formie cyfrowej. Ile razy byliście w sytuacji wymagającej od was podania zarówno pełnych danych osobowych, jak i tłumaczenia sprawy, którą chcecie załatwić od nowa, kolejnemu konsultantowi? System CRM umożliwia przechowywanie informacji o przebiegu współpracy z klientem. Im szybciej obsłużymy petenta, tym więcej dobrych opinii o naszym systemie obsługi klienta znajdzie się w sieci, która służy za źródło wiedzy na temat przedsiębiorstw i towarów.

Biuro firmy

Poza możliwością gromadzenia podstawowych informacji o kliencie oraz prowadzenia historii współpracy system CRM pozwala nam dodatkowo pogrupować naszych klientów np. nadać im jakiś status, przypisać do określonego typu lub grupa. Każdego kontrahenta można w jakiś sposób opisać. Przynależność klienta do odpowiedniej grupy jest dla firmy wyznacznikiem jego ważności Mamy przecież nabywców hurtowych i detalicznych.

Ilość wydawanych przez nich pieniędzy wprost przekłada się ilość złożonych zamówień. Aby ich obsłużyć trzeba optymalnie wykorzystać dostępne formy kontaktu i zgromadzone informacje. Dlatego odpowiednie  oznaczenie poszczególnych kontrahentów jest tak ważne. Dzięki niemu pozwala możemy efektywnie podnieść jakość obsługi klienta. Nie bez znaczenia jest tutaj dobranie odpowiedniej formy kontaktu.

Analityka i raportowanie

Skoro w systemie zgromadzono kontrahentów i ich historię kontaktu z firmą, warto wykorzystać te informacje do tworzenia analiz oraz raportów, w celu podniesienia efektywności obsługi klienta. System informatyczny CRM w swojej podstawowej funkcjonalności posiada narzędzia do tworzenia statystyk. Mogą one obrazować m.in. częstotliwość, z jaką klient kontaktuje się z firmą i jaką formę kontaktu sobie upodobał – telefon, wiadomość e-mail, wizyta osobista.

W programie GoNet CRM stworzonym przez KiM Group stawia się również na analitykę pracowników obsługujących klientów. Statystyki z ich pracy są obrazowane w różnorodnych raportach. Nie każdy system zarządzania kontaktem z klientem obejmuje pracowników firmy. Zdarza się, że ta funkcja pojawia się jako dodatkowa lub musimy skorzystać z niej w osobnej aplikacji. Wygodniej jest posiadać te dane w jednym programie.

Prosta droga do wdrożenia CRM w każdej firmie

Uruchomienie systemu CRM w firmie składa się z kilku prostych kroków. W związku z tym, że zastosowania funkcjonalności CRM są bardzo szerokie, klient może sam wybrać jakie funkcjonalności są mu w danym momencie potrzebne, a które można wdrożyć później. Oznacza to, że pierwszym krokiem do zaadaptowania tego systemu jest dopasowanie programu pod charakter danego przedsiębiorstwa.

Dopiero później następuje konfiguracja, mająca na celu wprowadzenie danych firmy, użytkowników i plików archiwalnych np. z poprzednich systemów lub dokumentów cyfrowych. Instalacja oprogramowania na spełniających wymagania techniczne komputerach trwa kilka chwil. Zostaje już tylko przeszkolenie z obsługi podstawowych oraz dodatkowych mechanizmów systemu i można odkrywać zalety usystematyzowanego zarządzania siecią kontaktów.

 

 

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *