Logistyka a CRM

System CRM w firmie logistycznej

W branży logistycznej zarządzanie informacją jest podstawą do sprawnego funkcjonowania przedsiębiorstwa. Gromadzenie danych i ich dokładna analiza pozwala na ustalenie jeszcze lepszej strategii działania firmy i odpowiadanie na potrzeby klienta. Firma, która chce rozwijać swoją działalność potrzebuje sprawnych i sprawdzonych systemów działania.

System dla logistyki

Firmy logistyczne nastawione są na ciągły rozwój. Ten progres warunkuje doskonały kontakt z klientem, który jest motorem napędowym dla przedsiębiorstw logistycznych. Rosnąca liczba klientów doprowadza do sytuacji, która może stać się niebezpieczna. Tą sytuacją jest ciągle rosnąca ilość gromadzonych danych, które muszą być sprawnie zarządzane.

W branży tej popełnienie jakiegokolwiek błędu może prowadzić do poważnych konsekwencji, dlatego też praca z danymi musi być prowadzona skrupulatnie i bezbłędnie. Ogólnie stosowane arkusze kalkulacyjne mogą w pewnym momencie nie spełniać dobrze swoich zadań, dlatego też konieczne jest wdrożenie takiego systemu, który perfekcyjne poradzi sobie ze zwiększającą się ilością danych.

Manipulacja danymi jest o tyle ważna, iż dobrze prowadzona pozwala na doskonalenie w dostosowywaniu odpowiedniej oferty dla klienta oraz usprawnia kontakt zarówno pomiędzy firmą i klientem, jak i wewnątrz działów przedsiębiorstwach, a także pomiędzy nimi. Do tak wielopoziomowego działania idealnie nadaje się system CRM.

Wdrożenie CRM – efekty

CRM to oprogramowanie, dzięki któremu usprawnione zostaje zarządzanie relacją z klientem. System CRM jest narzędziem, które służy nie tylko do obsługi skomplikowanych operacji na danych, ale także wprowadza założenia filozofii CRM, której ośrodkiem jest sam klient.

Poprzez wdrożenie systemu CRM budowane i podtrzymywane są dobre relacje z klientami, poprzez które wypracowana zostaje postawa lojalności klienta wobec firmy. Warto dodać, iż pozyskanie jednego klienta wymaga o wiele większych nakładów finansowych oraz czasowych, niż utrzymanie istniejących. Klient, który regularnie korzysta z usług firmy generuje coraz większe zyski.

Wdrożenie systemu CRM w istniejący model firmy realizuje całą gamę ważnych celów. Kreuje i utwierdza dobre relacje z klientami, analizuje dane oraz usprawnia kontakt wewnątrz firmy oraz na polu firma-klient.

Dane dotyczące klientów oraz ich zachowań gromadzone są w bazie danych systemu CRM w usystematyzowany sposób, dzięki czemu zarządzanie nimi oraz poruszanie się w nich jest ułatwione. Dostęp do danych jest ściśle określany dla danych działów i pracowników.

Dobrze uporządkowana baza informacji pozwala na sprawną obsługę obecnych klientów, ale także tych potencjalnych. Automatyzacji ulega również współpraca i obsługa odbiorców oraz dostawców. System CRM minimalizuje popełnienie błędów w zarządzaniu procesami logistycznymi.

Każda firma logistyczna, mająca świadomość rosnącej konkurencji powinna usprawniać swoje systemy informatyczne. Wprowadzając system CRM, który dokonuje doskonałych analiz danych, firma jest w stanie przygotować konkurencyjne oferty dla swoich klientów, a przez to zatrzymać ich przy sobie jako lojalnych partnerów.

System CRM to również rozbudowana obsługa klienta, której znaczenie w budowaniu relacji jest kluczowe. Wielopoziomowy kontakt pomiędzy firmą a klientem jest kluczem do sukcesu wykształcenia trwałej i dobrej współpracy z klientami. CRM na polu obsługi klienta sprawdza się wzorowo. Automatyzuje on działania call center operując poprzez wykorzystanie kanałów mailowych, telefonicznych czy SMS-owych. Sprawny kontakt jest niezwykle ceniony przez klienta.

Bardzo ważny jest także kontakt pomiędzy poszczególnymi działami firmy oraz pracownikami. Dzięki wdrożeniu CRM wymiana informacji w firmie zostaje zautomatyzowana. Dodatkowo system CRM posiada wiele funkcjonalnych udogodnień, które w znaczny sposób usprawniają działanie firmy.

Zalety instalacji systemu CRM w branży logistycznej są nie do przecenienie. CRM to świetne rozwiązanie w firmach logistycznych, które potrzebują narzędzia umożliwiającego obsługę dużych ilości informacji. To przede wszystkim ta funkcja systemu CRM decyduje dlaczego wykorzystywany jest on w branży wymagającej tak skomplikowanych operacji na bazach danych.

Wypróbuj CRM w logistyce

Funkcjonalność i zalety systemu CRM można łatwo sprawdzić. W ofercie firmy GoNet znajduje się bezpłatna wersja DEMO, która umożliwia wypróbowanie działania CRM. To, co należy zrobić, to jedynie wypełnić znajdujący się na stronie dostawcy systemu formularz: http://www.gonetcrm.pl/demo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *