Na czym polega zarządzanie relacjami z klientem i jak je uporządkować?

zarządzanie relacjami z klientem

Zarządzanie relacjami z klientem to zestaw narzędzi i procedur, których celem jest wsparcie procesu sprzedaży oraz marketingu. W centrum tej strategii jest klient oraz jego indywidualne potrzeby. Właściwie zaprojektowany system informatyczny CRM znacznie ułatwia zarządzanie relacjami z klientem.

Zarządzanie relacjami z klientem – na czym polega

Zarządzanie relacjami z klientem często jest określane skrótem CRM od angielskiej nazwy Customer Relationship Management. Czym jest więc CRM? Jak to całościowa koncepcja, której celem jest poznanie indywidualnych potrzeb klienta.

CRM to przeciwieństwo marketingu masowego. Zarządzanie w tym przypadku polega na poznaniu każdego klienta poprzez szczegółową analizę jego zachowań oraz upodobań. Bardzo ważna jest stała interakcja z klientem, dlatego firmy inwestują w systemy informatyczne, które pomagają zbudować długofalowe relacje.

System informatyczny wspomagający zarządzanie relacjami z klientem – czyli CRM

Zarządzenie relacjami z klientem nie jest możliwe bez dobrego systemu informatycznego klasy CRM. Program pomaga uporządkować procesy w firmie oraz usystematyzować dane na temat konkretnego klienta. CRM umożliwia również szybki dostęp do informacji oraz podgląd zachowań klienta.

Czym jest CRM?

CRM to nie tylko filozofia, ale również system informatyczny, który umożliwia implementację strategii zarządzania relacjami z klientem. Przeważnie program ten składa się z wielu modułów i jest zintegrowany z innymi systemami informatycznymi.

Zastosowanie systemów CRM w praktyce

CRM ułatwia obsługę klientów oraz umożliwia analizę jego zachowań. W systemie można przeprowadzać: rejestrację klientów, grupowanie kontaktów czy filtrowanie danych.

Dzięki CRM pracownicy szybko odnajdują potrzebne informacje, ponieważ znajdują się one w jednym programie. To również duża wygoda i oszczędność czasu.

Jakie korzyści przynosi CRM w firmie?

Program pozwala na optymalne zarządzanie relacjami z klientem, co przekłada się na lepsze dopasowanie oferty oraz większą sprzedaż. Podstawowe korzyści płynące z wdrożenia systemu CRM są następujące:

  • zwiększenie efektywności sprzedaży i marketingu,
  • mniejsze koszty pozyskania i utrzymania klienta,
  • poprawa efektywności pracy działu obsługi klienta,
  • dostęp do wielu danych w jednym miejscu.

Funkcjonalności systemu GoNet CRM

System GoNet CRM to narzędzie usprawniające zarządzanie firmą oraz relacjami z klientem. Jest to możliwe dzięki podstawowym oraz dodatkowym funkcjonalnościom programu, takim jak:

  • ofertowanie i obsługa zamówień,
  • integracja z programami fakturującymi i magazynowymi,
  • obsługa zasobów firmy,
  • zarządzanie towarami,
  • zarządzanie pracą serwisu,
  • personalizowane szablony wydruków.

Ofertowanie i obsługa zamówień

Funkcjonalność pozwala na rejestrację w programie ofert i zleceń na rzecz klientów, a także zamówień składanych do dostawców. Dzięki opcji uzupełniania kartotek towarowych o opisy i zdjęcia, moduł umożliwia tworzenie z poziomu GoNet oferty w atrakcyjnej formie graficznej.

Integracja z programami fakturującymi i magazynowymi

Moduł umożliwia zarządzanie fakturami wprowadzonymi do bazy programu GoNet CRM z zewnętrznego programu fakturującego. Nie trzeba więc wprowadzać zmian w każdym programie oddzielnie. Dzięki temu łatwiejsza jest kontrola stanów magazynowych i wysyłka towarów do klienta.

Obsługa zasobów firmy

GoNet umożliwia planowanie wykorzystania zasobów Twojej firmy. Zasobem może być zarówno pracownik, jak również posiadany przez firmę majątek rzeczowy, taki jak samochody, meble czy sprzęt IT.

Każda uprawniona osoba może dokonać rezerwacji określając jej cel, czas i wybierając z listy potrzebne składniki. System CRM automatycznie informuje, gdy zasób jest zarezerwowany lub niedostępny.

Zarządzanie towarami

Moduł pozwala na sprawne zarządzanie towarami. System zarządzania relacjami z klientem może importować towary z zewnętrznego programu fakturującego. Istnieje również możliwość dodawania asortymentu z poziomu samej aplikacji.

W momencie dodawania towaru należy określić, czy jest to towar handlowy, serwisowy czy np. promocyjny. Do kartotek można również dołączyć dokumentację techniczną, atesty, zdjęcia itp.

Zarządzanie pracą serwisu

W systemie CRM mogą być gromadzone dane na temat serwisu oraz napraw poszczególnych urządzeń. Informacje przechowywane w tym module dotyczą między innymi historii przeglądów, serwisu i instalacji, kontrahentów czy terminu płatności.

Ponadto istnieje możliwość ustawienia odpowiednich przypomnień na temat kończącej się gwarancji, potrzeby przeglądu czy też konieczności przygotowania kolejnej oferty powiązanej z daną instalacją.

Personalizowane szablony wydruków

Dzięki tej funkcji można dostosować oprogramowanie do potrzeb każdej firmy, a nawet konkretnego pracownika. Oprócz tworzenia oryginalnych szablonów wydruków masz możliwość tworzenia nowych na podstawie gotowych wzorów.

Przetestuj Demo GoNet CRM!

GoNet CRM to nowoczesne oprogramowanie do zarządzania relacjami z klientami. System ten przynosi konkretne korzyści w postaci poprawy wyników finansowych. Przekonaj się o jego zaletach! Wypełnij krótki formularz i przetestuj GoNet CRM wersji demo całkowicie za darmo!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *