Kiedy system CRM ma sens, a kiedy nie?

Zależy Ci na poprawie efektywności sprzedaży? A może chcesz zwiększyć satysfakcję obecnych klientów, znaleźć pole do rozwoju swojej firmy lub oszczędności? We wszystkich tych przypadkach system CRM przyjdzie Ci z pomocą.

Każdy nowy klient, każda transakcja, a nawet każda wiadomość to cenne dane, które mogą okazać się bardzo przydatne na przeróżnych etapach prowadzenia firmy. Dzięki systemowi CRM zrobisz z nich świetny użytek. Dowiedz się, kiedy warto w niego zainwestować i co możesz zyskać dzięki takiej decyzji.

Kiedy zdecydować się na system CRM?

System CRM służy do zarządzania relacjami z klientami. To kompleksowe narzędzie, które gromadzi dane na temat Twoich klientów i potencjalnych klientów i pozwala nimi zarządzać. Ułatwia to procesy związane z ich pozyskaniem, a także późniejszą obsługą.

Nie masz pewności, czy to odpowiedni moment na taką inwestycję? Oto kilka symptomów wskazujących na to, że wdrożenie systemu CRM należy przeprowadzić jak najszybciej:

  • Wyniki sprzedażowe Twojej firmy nie są zadowalające.
  • Klienci skarżą się na złą obsługę i brak indywidualnego podejścia.
  • Dane na temat Twoich klientów znajdują się w różnych miejscach i czasem trudno je odnaleźć.
  • Masz problem z przepływem informacji – nie wszyscy pracownicy mają dostęp do takich samych informacji, a sytuacje, w których giną ważne dokumenty nie należą do rzadkości.
  • Zależy Ci na poprawie procesu delegowania zadań, a także wzroście efektywności Twoich pracowników.

CRM zamiast arkuszy kalkulacyjnych

Zastanawiasz się, po co Ci system CRM, skoro możesz korzystać ze starego, dobrego arkusza kalkulacyjnego? Powodów jest wiele. Nawet, jeśli udało Ci się opracować wiele przydatnych formuł, gwarantujemy, że nie wykorzystujesz pełnego potencjału danych na temat swoich klientów.

Co więcej, omija Cię wiele przydatnych funkcji, które mogą pomóc rozwinąć Twój biznes i wyróżnić Cię na tle konkurencji. Mowa nie tylko o funkcjach stricte sprzedażowych, ale także rozwiązaniach ułatwiających zarządzanie projektami, tworzenie planów sprzedażowych i prowizyjnych, elektronicznym obiegu dokumentów i wielu innych.

Korzyści z wdrożenia CRM-u

Współczesne systemy CRM posiadają wiele funkcji, które w znaczącym stopniu zwiększają efektywność działania firm. Poznaj najważniejsze korzyści związane z wdrożeniem takiego oprogramowania:

Większa efektywność sprzedaży

Dzięki systemowi CRM gromadzisz dane klientów w jednym miejscu. W zasięgu kilku kliknięć znajdują się informacje na temat historii ich interakcji z Twoją marką. Zyskasz też dostęp do raportów i statystyk. Co więcej, będzie mógł je sprawdzić każdy pracownik – i to z dowolnego miejsca. To wszystko przekłada się na większą wiedzę na temat klienta, a co za tym idzie – wzrost efektywności sprzedaży.

Lepsze przewidywanie potrzeb klientów = lepsza obsługa klienta

Ułatwiony dostęp do danych, a także rozwiązania z zakresu segmentacji klientów pozwalają Ci lepiej ich poznać, a także zrozumieć ich potrzeby. Zobaczysz, że na pewnym etapie nie będą musieli nawet o nich mówić. Z wyprzedzeniem wprowadzisz więc rozwiązania, których potrzebują, poprawiając przy tym obsługę klienta i zwiększając wydajność swojego biznesu.

Obniżenie kosztów sprzedaży

Wdrożenie systemu CRM oznacza dwie rzeczy: skrócenie procesu sprzedażowego i zwiększenie jego efektywności. To wszystko przekłada się na niższe koszty pozyskania klienta – przy jednoczesnym zwiększeniu zysków Twojej firmy.

Zwiększenie poziomu bezpieczeństwa danych

Przechowując dane na temat klientów w zwykłym arkuszu kalkulacyjnym, nie możesz mieć pewności co do ich bezpieczeństwa. Sytuacja przedstawia się zupełnie inaczej, jeżeli korzystasz z profesjonalnego systemu CRM, który jest wyposażony w odpowiednie zabezpieczenia.

GoNet CRM – przetestuj system zanim zakupisz!

Na rynku znajdziesz wiele systemów CRM. Zastanawiasz się, który z nich sprawdzi się najlepiej w przypadku Twojej firmy? Przede wszystkim postaraj się określić cel, jaki chcesz osiągnąć dzięki jego wdrożeniu i sprawdź, czy dane oprogramowanie posiada funkcje, które pomogą w jego realizacji.

Wypróbuj system GoNet CRM tutaj: https://www.gonetcrm.pl/demo

Tak naprawdę opisy poszczególnych narzędzi nie wystarczą jednak, aby podjąć trafną decyzję. W GoNet świetnie to rozumiemy. Dlatego dajemy Ci możliwość testowania naszego systemu przez trzy tygodnie. Co ważne, w tym czasie możesz pracować na własnych danych. Możemy także umówić się na prezentację, w trakcie której ze szczegółami opowiemy Ci o naszym oprogramowaniu. W razie jakichkolwiek pytań zachęcamy do kontaktu!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *