Każda firma, szczególnie ta zajmująca się handlem, powinna posiadać funkcjonalny program CRM dla handlowców. Dlaczego jest to tak ważne? W takim przedsiębiorstwie działalność ukierunkowuje się przede wszystkim na relacje z klientem oraz na pozyskiwanie nowych partnerów biznesowych i dbanie o dobre kontakty z aktualnymi kooperantami.
Szeroki zakres oferowanych usług, rozszerzanie działalności sprzedażowej i szukanie sposobów na promowanie konkretnych produktów, wymaga sprawnego systemu, który zepnie te wszystkie działania w jedną, spójną klamrę. Dzięki programowi CRM dla handlowców firma poprawi swoje notowania i będzie generować większe zyski ze sprzedaży.
Pomóż sprzedać więcej
CRM dla firm zajmujących się handlem powinien oferować szereg różnych funkcjonalności, wpływających na polepszenie relacji z klientami i zwiększenie sprzedaży. Znajdywanie nowych kanałów upłynniania towaru, skuteczna promocja, docieranie do nowych kontrahentów, to zawsze cenne działania wspierane przez CRM dla handlowców.
Nasz program CRM pozwoli ci sprawnie zarządzać całą bazą danych, grupującą informacje na temat klientów i przeprowadzanych zadań. Bilans strat i zysków ze sprzedaży, monitorowanie efektów sprzedaży, raporty, archiwum kontaktów i zakończonych projektów, płynne zarządzanie zapytaniami i odpowiedziami ofertowymi – to wszystko znacznie ułatwia i organizuje prace na każdym etapie realizacji sprzedaży.
Szybkie planowanie i organizacja pracy
W celu uzyskania satysfakcjonujących wyników sprzedaży, konieczne jest przygotowanie odpowiedniej strategii. Cel, realizacja i koordynacja działań przez cały zespół zajmujący się danym projektem może w dużym stopniu wpłynąć na ostateczny wynik zadania. Starania całego zespołu są jeszcze skuteczniejsze, kiedy wspiera je profesjonalny program CRM dla handlowców.
Projekt może być przeprowadzony skutecznie tylko wtedy, gdy handlowiec dokładnie wie, co, jak i kiedy ma robić. Bez dobrego programu CRM, który przeprowadzi przez meandry wielu aktywności biznesowych w danym zadaniu, byłoby to utrudnione lub wręcz niemożliwe.
Różne funkcje aplikacji CRM dopasowane do profilu firmy, np., zarządzanie sprzedażą, kalendarz, czy system powiadomień, pozwolą skutecznie realizować zamierzone cele sprzedażowe.
Tworzenie ofert
Aktywna i skuteczna sprzedaż jest możliwa także dzięki skutecznemu oferowaniu. Propozycje dla klientów muszą być oryginalne, zachęcające do zakupu i uwzględniające ich potrzeby. Dzięki dobremu systemowi CRM można tworzyć je bez konieczności ręcznego wypełniania – wystarczy powielić, zmodyfikować i uzupełnić dane odbiorcy.
Tworzenie dokumentu jest intuicyjne i zajmuje niewiele czasu. Można stworzyć go od podstaw lub zaimportować szablon, w którym zostaną zamienione dane stosownie do konkretnej oferty. Wygenerowany dokument można wysłać drogą mailową na skrzynkę adresata. Następnie zapisywany jest automatycznie w archiwum.
Generowane raportów i sprawozdań
W codziennej pracy handlowca, zarówno głównego managera, jak i pracownika niższego szczebla, ważne jest także generowanie raportów i sprawozdań.
Wgląd do dokumentacji bieżącej, sprawdzanie historii projektów w archiwum i zachowywanie cennych informacji w jednym miejscu pozwala lepiej organizować pracę i przyszłe zadania. Wiedza np. na temat kontaktów z danym klientem, czy powodzenie danej transakcji pozwala na podejmowanie wiążących decyzji w przyszłości.
W systemie CRM można tworzyć proste, schematyczne raporty, jak i te mocno rozbudowane, służące do przeprowadzenia analizy wielostopniowej. Są to zazwyczaj sprawozdania sporządzone w formie graficznej lub tekstowej, na podstawie których buduje się obraz relacji z klientem oraz sprawdza zyski i straty dotyczące konkretnego projektu.
Historia kontaktów z Klientem
Tak samo ważna na etapie realizacji zadań sprzedażowych, jak i po ich zakończeniu, jest możliwość zapisania historii kontaktów z klientem. Taka funkcja w systemie CRM dla handlowców pomaga upłynnić wykonywanie projektu w przypadku nieobecności pracownika, który został do niego przypisany. Druga osoba mająca wgląd w dane klienta, może doprowadzić dany projekt do końca.
Rejestr kontaktów z klientem służy także zwiększeniu zysków ze sprzedaży na przyszłość. Wgląd w dane dotyczące danego kontrahenta to cenne wiadomości na temat jego preferencji, możliwości finansowych i sposobów pertraktacji z nim. Dzięki błędom popełnionym w jednej realizacji zadania, można ich uniknąć w drugim projekcie z tym samym klientem.
CRM dla handlowca to ułatwienie codziennej pracy
CRM dla handlowców to najlepszy sposób na usprawnienie codziennej pracy, zarówno w firmie, jak i w terenie. Przede wszystkim wzrasta wydajność pracownika ze względu na szereg funkcjonalności programu, ułatwiających płynne poruszanie się po gąszczu baz danych, zestawień i obliczeń.
Należy tu wymienić m.in. takie plusy jak intuicyjny planer zadań, praktyczny kalendarz oraz możliwość przewidywania najskuteczniejszych rozwiązań. Zysk, lojalność klientów i oszczędność czasu – to i wiele więcej zyskuje handlowiec, korzystający z dobrego systemu CRM.