Rozwijające się firmy, nie ważne, czy są to duże przedsiębiorstwa, wielkości średniej lub małej, do bezproblemowego funkcjonowania, muszą posiadać niezbędne do tego warunki. Konieczną składową dobrze działającej firmy jest kompetentny i zgrany zespół. Niezwykle istotny jest również doskonały przepływ informacji pomiędzy wszystkimi działami przedsiębiorstwa oraz ich pracownikami.
Dobrze skomunikowany zespół jest w stanie zaspokajać potrzeby nawet najbardziej wymagających klientów, utrzymując z nimi stałą relację handlową. Usprawnieniu przepływu kluczowych informacji sprzyja wdrożenie w firmie systemu CRM (Customer Relationship Management).
System CRM zyskuje sobie coraz to więcej zwolenników wśród przedsiębiorstw każdej wielkości. Powodem tego są efekty jakie przynosi wprowadzenie systemu CRM w model działania przedsiębiorstwa. Dzięki systemowi CRM przepływ informacji zyskuje zupełnie nową jakość. Zaawansowana baza danych pozwala na zarządzeniem informacjami, kontaktami klientów oraz ofertą firmy oraz jej dostosowaniem do zmieniających się potrzeb.
Za pośrednictwem działania systemu CRM relacje z klientami zostają poprawiane oraz utrwalane, co pozytywnie wpływa na bilans zysków. System CRM nie jest tylko wysokiej jakości systemem informatycznym, ale także narzędziem realizującym założenia filozofii CRM, która za cel stawia sobie klienta, doskonalenie relacji z klientem oraz kształtowanie postawy lojalności klienta wobec firmy.
Działanie systemu CRM wymaga zaawansowanej technologii. Ze względu na wykorzystanie środków technicznych oraz użytkowanie systemu można wyróżnić jego dwa typy: CRM lokalny oraz CRM w chmurze.
CRM lokalny
Popularność systemu CRM wpływa na zwiększającą się liczbę jego dostawców. Niezwykle istotne jest, by decydując się na wdrożenie systemu CRM w firmie wybrać dystrybutora, który cieszy się doświadczeniem oraz zaufaniem klientów. Przykładem takiej firmy jest przedsiębiorstwo GoNet. Dostawca ten oferuje lokalny system CRM.
Czym on się charakteryzuje?
Produkt firmy GoNet, to CRM, który trzeba zainstalować w firmie, do czego niezbędny jest do spełnienia jeden warunek: system CRM wymaga serwera. Zatem planując instalację systemu CRM w przedsiębiorstwie konieczna jest analiza możliwości oraz jakości posiadanego sprzętu informatycznego. Jeżeli firma dysponuje wymaganym serwerem nic nie stoi na przeszkodzie instalacji systemu.
Dodatkowo warto dodać, iż system CRM można dowolnie integrować z wgranymi już na serwer aplikacjami. System CRM współpracuje z nimi bez problemu. Dostęp do systemu, aplikacji i danych może być dowolnie zarządzany, przez co pracownicy będą mogli sprawnie posługiwać się zgromadzonymi danymi.
System CRM jest platformą otwartą i może być dowolnie dostosowywany do potrzeb klienta. Wiąże się to oczywiście z kosztami, jednakże zyski wynikające ze sprawnie działającego i dobrze wykorzystywanego systemu CRM są satysfakcjonujące. Do optymalnej pracy systemu wymagane jest specjalistyczne przeszkolenie pracowników. Można uznać to za wadę tego rozwiązania, jednakże samo wdrożenie systemu w firmie posiada tylko zalety. Istotne jest by wprowadzanie i przemodelowanie strategii działalności przedsiębiorstwa, co na pewno stanie się przy przechodzeniu na system CRM, odbywało się płynnie. Do tego konieczne są szkolenia, analizy oraz współpraca całego zespołu pracowników.
Wielką zaletą lokalnego systemu CRM jest bezpieczeństwo danych, które w całości magazynowane są i zarządzane poprzez wewnętrzne serwery. Daje to pełną możliwość zarządzania systemem CRM oraz bazą danych.
CRM w chmurze
Drugą opcją instalacji systemu jest CRM w chmurze. System CRM w chmurze, znany również pod określeniem CRM online, to taki wariant systemu, który spełnia dokładnie te same zadania, jednakże sam system nie znajduje się na wewnętrznych serwerach firmy, ale na serwerze zewnętrznym. Niebezpieczeństwem w tej opcji instalacji systemu jest zagrożenie wynikające z faktu ewentualnej modyfikacji, straty lub kradzieży danych. Decydując się na tę wersję konieczne jest zadbanie o najwyższej jakości zabezpieczenia.
Dzięki oprogramowaniom zabezpieczającym użytkownik będzie mógł w pełni i bezpiecznie korzystać z zalet systemu CRM. System CRM w chmurze posiada bardzo wygodny model znany pod nazwą SaaS (software as a service – oprogramowanie jako usługa), przy którym sprawy związane z zapewnieniem serwera, dostępu oraz wymaganymi zabezpieczeniami leżą po stronie dostarczyciela systemu CRM. Wykorzystanie modelu SaaS wiąże się jednak z comiesięczną opłatą abonamentową.
Wypróbuj sytem CRM za darmo!
System CRM odmienił wiele przedsiębiorstw. Nie będąc pewnym, czy rozwiązanie to sprawdzi się w firmie, warto wypróbować wersję DEMO systemu CRM oferowaną przez GoNet. Wystarczy tylko wypełnić dostępny na stronie dostawcy formularz: http://www.gonetcrm.pl/demo.