Dedykowany CRM – skrojony na miarę

Dedykowany CRM

Wprowadzenie systemu CRM do firmy każdorazowo wiąże się ze zmianami. Rynek oferuje szereg dostępnych systemów, które w swojej podstawowej wersji mogą zaspokajać potrzeby klienta. I to właśnie od potrzeb przedsiębiorcy trzeba wyjść decydując się na wdrożenie CRM w istniejący model firmy.

Identyfikacja potrzeb

Wspomniane gotowe i często darmowe systemy sprawdzą się tylko w niektórych przypadkach. Firmy o potencjale rozwoju oraz duże przedsiębiorstwa wymagają bardziej skomplikowanych rozwiązań. W takim przypadku podstawowe CRMy nie będą wystarczające. Na szczęście system CRM jest platformą otwartą, która daje możliwości rozbudowy i poszerzania o dodatkowe elementy. Wdrożenie systemu powinno być zapoczątkowane zidentyfikowaniem potrzeb firmy na konkretne zadania, które ma spełniać system CRM.

Zespół analityków, którzy przygotowują dokument, w którym zawierać się będą wytyczne dla konstrukcji systemu, musi doskonale rozumieć procesy biznesowe jakimi kierują się klienci firmy. Otóż zadaniem systemu CRM jest budowanie i utrzymywanie doskonałych relacji z klientem.

Dokładnemu oglądowi podlegają wtedy wszystkie czynności podejmowane przez pracowników przedsiębiorstwa oraz obsługa informacji, a także ich rodzaj. Zrozumienie dotychczasowego modelu firmy pozwoli na udoskonalenie i automatyzacje pracy właśnie poprzez instalację i pracę na systemie CRM.

Konstruowanie dedykowanego systemu CRM wymaga dogłębnego zrozumienia danej branży i odpowiedniego dostosowania narzędzi do obsługi danej firmy. Dzięki zaufaniu i wsparciu rozwiązań IT w biznesie, różnego rodzaju przedsiębiorstwa rozwijają się i notują coraz większe zyski. System CRM umożliwia perfekcyjne dopasowanie rozwiązań do danej branży.

Cel, który staje się nadrzędny przy wdrażaniu systemu CRM, to klient. Oprogramowanie ma za zadanie pracować na jak najlepsze relacje z klientem oraz budować w nim postawę lojalności wobec firmy.

Wdrażanie dedykowanych rozwiązań CRM

Zaletą systemu CRM jest jego elastyczność. Programiści są w stanie tak dostosować narzędzia oprogramowania, by spełniało one wymagania nawet najbardziej zaawansowanych zadaniowo firm. Dedykowany CRM pozwala na to, by moduły oraz wybrane funkcje CRM były dostosowywane do potrzeb użytkownika. Co istotne, dedykowany system CRM posiada również cały zestaw specjalistycznych zabezpieczeń, które gwarantują bezpieczeństwo baz danych, przetwarzanych informacji i wszystkich procesów.

Po szczegółowej analizie potrzeb i określeniu wymagań, które spełniać ma dedykowany system CRM programiści przygotowują rozwiązania. Moduły systemu mogą być swobodnie dobierane do potrzeb firmy. Ich działanie ma wspierać, usprawniać i automatyzować pracę całej firmy z ukierunkowaniem na potrzeby klienta.

Moduły CRM – dostosowywanie do potrzeb

Moduły CRM powinny spełniać następujące zadania:

  1. Moduł zarządzania informacjami – gromadzi dane dotyczące klientów.
  2. Moduł korespondencyjny – spełnia zadania poczty elektronicznej, rejestruje wszystkie ruchy komunikacji na linii firma-klient.
  3. Moduł zadaniowy – zarządza wszystkimi procesami wewnątrz firmy z ukierunkowaniem na kontakty z klientem.
  4. Moduł zarządzania dokumentami – elektroniczna baza dokumentów umożliwiająca ich wymianę i edycję.
  5. Moduł zarządzania raportami – administrowanie raportowaniem procesów, gromadzenie informacji na temat wykonywanych zdań i tworzenie cennych raportów.
  6. Moduł zarządzający zamówieniami i tworzeniem ofert – pozwala na przygotowanie odpowiednich ofert dopasowanych do konkretnego klienta.
  7. Moduł zarządzający projektami – kontrolowanie procesów przy realizacji projektów długo i krótkoterminowych, pozwalając na wykorzystywanie zasobów firmy, zarówno personalnych, jak i rzeczowych oraz zarządza działaniami marketingowymi firmy, prognozuje rynek.
  8. Moduł serwisowy – pozwala na pełną kontrolę urządzeń teleinformatycznych w firmie, czuwa nad serwisowaniem sprzętu, prowadzi ewidencję, gromadzi niezbędne informacje.
  9. Moduł mobilny – umożliwia korzystanie z systemu CRM na urządzeniach mobilnych (np. smartfony).
  10. Moduł replikacji – umożliwia pracę zdalną w trybach online i offline.
  11. Moduł zarządzania i edycji drukami firmy – pozwala na tworzenie dokumentów gotowych do wydruku.
  12. Moduł integrujący system CRM z centralą telefoniczną – rozwiązanie pozwalające na wykonywanie połączeń z systemu.Powyższe moduły to tylko przykład pokazujący jak wielkie możliwości oferuje system CRM. Wraz z rozwojem technologicznym system CRM znacznie poszerza swoje działanie. Dzięki niemu firmy utrzymują swoją trwałą pozycję na konkurencyjnym rynku, posiadają dobre relacje z klientami, którzy regularnie korzystają z usług przedsiębiorstw pracujących w systemie CRM.

GoNet CRM – wypróbuj

W ofercie firmy GoNet klienci znaleźć mogą bezpłatną demonstracyjną wersję systemu CRM. DEMO jest dostępne po pobrania poprzez wypełnienie formularza na stronie GoNet: http://www.gonetcrm.pl/demo

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *