Funkcjonalność CRM

Funkcje oprogramowania CRM

Głównym zadaniem systemu CRM (Customer Relationship Management) jest budowanie i podtrzymywanie dobrych relacji z klientem. Jednakże, jako otwarta i zaawansowana platforma służąca obsłudze nawet najbardziej skomplikowanych zadań, system ten posiada cały zakres opcji pozwalających na wykonywanie wielu operacji.

CRM – podstawowe zadania

System CRM gwarantuje gromadzenie danych, zarówno tych aktualnych, jak i gromadzenie informacji w archiwum. Dane magazynowane są w bazie danych, a użytkownik ma do nich ciągły i łatwy dostęp. Informacje te dotyczą klienta i współpracy firmy z nim.

W tych informacjach zawierają się historie rozmów handlowych, podejmowanych zleceń, realizowanych zamówień, całej aktywności przedstawicieli handlowych oraz wszystkich zadań wykonywanych przez pracowników poszczególnych działów, którzy mają jakikolwiek kontakt z klientem.

Oprogramowanie CRM umożliwia automatyzację wielu procesów zachodzących w firmie. Poprzez jego wdrożenie usprawniona zostaje sprzedaż oraz działania marketingowe. Dzięki podsystemom analitycznym użytkownik zyskuje możliwość dostępu do cennych danych oraz wykonywania szczegółowych analiz. Te zadania pozwalają na wykonanie prognozowania rynku oraz sprzedaży.

Dane systematyzowane przez CRM pomagają w tworzeniu idealnej, dostosowanej do potrzeb klienta, oferty. Poprzez system usprawniona zostaje komunikacja pomiędzy działami i pracownikami wewnątrz firmy, jak i pomiędzy przedsiębiorstwem a klientem. System CRM obsługuje biuro obsługi klienta (call center) oraz zarządza wsparciem technicznym.

Wieloletni rozwój systemu CRM pozwala na jego udoskonalanie. Obecnie strategiczne przedsiębiorstwa korzystają z jego zalet, przez co notują coraz większe wskaźniki zysku. System CRM, dla optymalnego działania, powinien nie tylko być obsługiwany przez przeszkolonych pracowników, ale też posiadać niezbędne funkcje.

Obowiązkowe funkcjonalności systemu CRM

CRM to złożony system wymagający integracji wielu elementów dla wydajnego funkcjonowania. Co powinien posiadać najlepszy system CRM i w jakie funkcje musi być wyposażony? Według specjalistów od marketingu i systemów strategicznych dla firm, każdy system CRM jest zobligowany zawierać w sobie kilka podstawowych komponentów funkcjonalności. Te komponenty tworzą 11 przykazań sprawnego i efektywnego systemu CRM.

    1. System CRM wspiera sprzedaż. Działanie to odbywa się poprzez magazynowanie danych, takich jak historia kontaktów. CRM umożliwia również przyjmowanie zamówień oraz tworzenie optymalnych ofert dopasowanych do wymagań klientów.
    2. System CRM umożliwia zarządzanie sprzedażą. Za jego pośrednictwem zarządzane są procesy przepływu towarów. Umożliwia on również prognozowanie rynku oraz analizowanie cyklów sprzedaży. Na postawie zgromadzonych danych system tworzy cenne raporty.
    3. System CRM wspiera działania marketingowe. W bazie danych gromadzone są listy rozmów, a sam system umożliwia zautomatyzowane odpowiadanie klientom oraz przyjmowanie zamówień.
    4. System CRM usprawnia zarządzanie czasem. Poprzez system tworzone są harmonogramy zadań dla jednostek oraz grup.
    5. System CRM wspiera obsługę klienta i jest wsparciem dla samego klienta. System raportuje zdarzenia, przypisuje zadania. Posiada zestaw informacji na temat radzenia sobie w często powtarzających się problemach oraz zarządza gwarancjami.
    6. System CRM pozwala na zarządzanie całym procesem prowadzenia kampanii reklamowych. Pomaga w segmentacji rynku i wypatruje okazji do sprzedaży.
    7. System CRM jest doskonałym źródłem informacji dla rządzących firmą (kierownictwo). Tworzy czytelne, wyczerpujące i cenne raporty.
    8. System CRM jest platformą integrującą narzędzia i technologiczne przestrzenie operacyjne. System jest zintegrowany z systemem ERP (enterprise resource planning – planowanie zasobów przedsiębiorstwa) oraz siecią internet i istniejącymi w niej aplikacjami (systemy bazodanowe).
    9. System CRM odpowiada za synchronizację gromadzonych danych. Synchronizacja ta obywa się pomiędzy serwerami i znajdującą się na nich bazą danych, urządzeniami mobilnymi. CRM może synchronizować wiele baz danych na raz.
    10. System CRM jest wsparciem dla handlu elektronicznego.
    11. System CRM umożliwia pracę na nim również poza biurem (praca w terenie, delegacje itp.). Dzięki wersji mobilnej systemu wszystkie zmiany nanoszone poprzez smartfon lub inne urządzenie mobilne, są na bieżąco aktualizowane na serwerach. Analogicznie zmiany nanoszone w siedzibie firmy są widoczne dla pracowników w terenie. Poprzez dostęp mobilny wykonywać można każde zlecenie, obsługiwać wysyłkę towarów, przesyłać informacje dla przedstawicieli oraz sprzedawców w czasie rzeczywistym.Te jedenaście funkcjonalności systemu CRM są konieczne dla jego optymalnego funkcjonowania i gwarancji satysfakcji użytkowników.

CRM GoNet – wypróbuj za darmo

Integracje elementów funkcjonalności systemu CRM zostały dokonane przez firmę GoNet w oferowanym przez dostawcę systemie CRM. System ten można bezpłatnie wypróbować dzięki oferowanej przez GoNet wersji DEMO. Wersja demonstracyjna może być pobrana po uprzednim wypełnieniu formularza dostępnego na stronie internetowej firmy: http://www.gonetcrm.pl/demo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *