Dział obsługi klienta, marketingu i sprzedaży oddziałują na siebie wzajemnie. Złączone niczym ogniwa łańcucha i ułożone w naturalnym porządku, mogą zostać zerwane w dowolnym miejscu z powodu błędów lub zaniedbań. Żeby usprawnić korelację tych trzech działów, opracowano informatyczny system CRM.
Jego wdrożenie do firmy rzuca nowe światło na potencjalne zwiększenie sprzedaży i relacje z klientem. Okazuje się, iż stali kontrahenci, o których właściwie się zadba, przynoszą większe przychody, oraz zapewniają stabilność interesu. Czego jeszcze można oczekiwać od systemu zarządzania relacjami z klientem?
Baza kontrahentów o szerokiej funkcjonalności
Głównym założeniem, od którego wywodzi się CRM to zarządzanie relacjami z klientem. W jego skład wchodzi obsługa klienta, archiwizowanie i gromadzenie danych dotyczących kontrahentów oraz analityka zachowań. W przypadku tego informatycznego systemu zarządzania, stały klient jest jednostką nadrzędną, o którą należy zadbać. Utrzymywanie danych teleadresowych i rejestracyjnych to standardowa procedura, o które wiele firm zapomina.
Założeniem CRM jest zebranie wszystkich możliwych form kontaktu, a także prowadzenie historii rozmów, notatek i wiadomości tekstowych w formie cyfrowej. Z ich pomocą można szybko i skutecznie wspomagać obsługę klienta. A to nie jedyna zaleta prowadzenia cyfrowej bazy danych. Głównym miejscem przechowywania tych wszystkich informacji jest kartoteka kontrahenta. W programie GoNet można ją wypełnić informacjami wprowadzonymi ręcznie, zaimportowanymi z różnych bądź lub programów fakturujących. Oznacza to, że wszystkie powiązane z danym klientem dokumenty i dane są przechowywane w jednym miejscu. Co więcej dostępne są dla wszystkich działów, które mają uprawnienia pozwalające na dostęp do nich.
Współpraca z sektorem sprzedaży
Używanie CRM przez dział sprzedaży uskutecznia jego pracę dzięki wykorzystaniu modułu importowania i odczytywania fachowej dokumentacji. Faktury to jedna z najważniejszych dokumentacji klienta detalicznego i przede wszystkim hurtowego. Używany przez większość firm F++, WFMag, Subiekt, Optima czy Symfonia bez problemu współpracują z systemem Gonet CRM. Obecność dokumentów sprzedaży przenosi nas do kolejnego segmentu pracy CRM, który wspomaga pracę innych działów.
Chodzi o analitykę zysków i strat. Po importowaniu faktur do systemu GoNet, mamy możliwość prowadzenia szerokiej analizy sumarycznej sprzedaży do danego klienta, najczęściej wybieranych przez niego towarów czy historii jego płatności. Owe analizy możemy prowadzić, nie tylko dla jednego klienta ale także ale także w ujęciu sprzedaży do wszystkich naszych kontrahentów.
Poza zestawieniami sprzedażowymi dzięki szerokim możliwością analitycznym bardzo łatwo możemy kategoryzować naszych klientów ze względu na określone cechy np. status, branże, miejsce działalności, etc. Dzięki wglądowi w tabele i gotowe raporty generowane w dowolnej chwili, nic nie umknie waszej uwadze.
Praca zdalna i offline
Obawa przed skomplikowanym procesem wdrożenia CRM bywa zaporą w cyfryzacji firmy i jej zasobów. Jednak ostatnimi laty proces ten uległ znacznemu uproszczeniu. Przyczynia się do tego fachowe wsparcie jakiego udzielają producenci programów CRM swoim klientom w tej materii. Ponad to możliwość spersonalizowania funkcji, do tych najpotrzebniejszych w danym przedsiębiorstwie znacznie ułatwia pracownikom przyswojenie potrzebnej do efektywnej pracy wiedzy w zakresie obsługi programu.
Automatyzacja części pracy, a w szczególności archiwizacja danych i historii transakcji przekłada się na utrzymanie ważnych klientów. Ułatwia także zdobycia zaufania nowych, którzy szybko odczują sprawne funkcjonowanie obsługi klienta, działu sprzedaży i trafne oferty reklamowe. Moduł gromadzący informacje o sprzedanych towarach może przecież posłużyć za wskaźnik konkretnej grupy usług i artykułów, którymi zainteresowani są klienci. W czasach internetu goszczącego także w urządzeniach mobilnych CRM okazuje się systemem uniwersalnym w podróży.
Instalując dedykowane oprogramowanie na Androida, można przeglądać raporty, a także znaleźć potrzebne dane klienta. Oszczędzamy przy tym czas, pieniądze i zdrowie. W razie potrzeby pracy poza siedzibą firmy wystarczy skorzystać z modułu replikacji danych, który umożliwia dostęp do systemu w trybie online/offline. Obecnie dostępne rozwiązania pozwalają zarządzać firmą oraz własną pracą w dowolnym czasie, z dowolnego miejsca.